Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (...)

störtblödning!

Är i slutet av vecka 8 och har haft bruna flyningar i 1 månads tid. 2 gånger har jag fått blodblandade flytningar och 1 natt en rejäl blödning. Har gjort 2 VUL där man sett foster o hjärtaktivitet (även efter blödningen) och allt såg ok ut. Man kunde inte fastslå var blödningen kom i från. Har varit rätt lugnt nu de senaste dagarna. För ca 1 timme sen började dock en rejäl störtblödning, kom utblandat blod i toastolen och som vid rejäl mens på pappret. Det fortsätter ännu. Hade först lite starkare molvärk men det har lugnat ner sig nu.
    vet egentligen inte vad jag vill med denna tråd. I morgon bitti är det telefontid så då ringer jag för att få ett VUL så snabbt som möjligt. Undrar bland annat om man märker av att det är ett missfall "på riktigt" denna gång, ja menar, fostret borde ju vara så pass stort att det syns antingen i pappret eller toastolen i så fall... ?
    Ni som fick mf i ve 8-9, hur gick det till?
    Har inte haft nån "stark" graviditet på så viss att jag haft mycket symptom o så men var illamående och utan matlust ett bra tag, detta försvann dock helt för nån dag sen. Nu har jag bara känt av ömma bröst och finnar i ansiktet.

• Svar på tråden störtblödning!
  • Anonym (7+3)

Jag kan nog inte uttala mig om ditt fall egentligen men förra veckan fick jag missfall i v 7+3, det började med bruna flytningar och övergick i blödning och så kom jätteblödningar med klumpar, ganska stora vid två tillfällen (förlåt detaljer). Du får nog svar när du ringer och får komma in på undersökning. Lycka till och styrkekramar!

• Anonym (...)

Be inte om ursäkt för detaljer, det är dom jag vill ha just nu... är själv i 7+5 nu. Men du såg inte typ som ett foster? Borde inte man se det nu, det är väl ändå typ 2 cm eller? Eller skrapades du sen?
    beklagar dock det som hände dig, hoppas ni snart lyckas igen, och då HELA vägen!
    Megakram!

• Thalis

TS:Ditt foster bör inte vara 2 cm,utan snarare 8-14mm.

Jag har haft flera missfall några i v.8 och tro mig det ska komma mer än bara blod!

Kan du inte ringa gynakuten och be om att få komma in?

• Anonym (7+3)

Jag antar att det jag såg var allt sånt, foster, moderkaka osv, men jag ville inte titta så noga, men det sa typ plupp i toan om man säger så.....Första dagen blödningen kom så trodde jag att allt kommit ut, sen var det lungt tills dagen efter på eftermiddagen då en klump till kom. Efter detta har det bara kommit gammalt blod så jag antar att allt är ute nu. Ringde min bm idag som jag hade inskrivningstid hos och enligt henne så gör de ingenting vid så här tidigt mf om man inte mår dåligt, hon sa att kroppen tar hand om det mycket bra så jag kommer nog inte göra något.

• Anonym (...)

tack för era svar. ska ringa i morgon, här där jag bor finns det ingen gynakut, bara vanlig akut.
    Är detta missfall så kan de ju inte göra nått ändå i dag, då är det väl bara att hoppas att man blöder ur allt själv.
    Blir det värre + smärta åker vi dock in redan i kväll/natt.

• Thalis

Bör tillägga att jag är gravid och att jag har haft flera stora blödningar och varit på flera VUL där man sett att fostret växer som den ska och att hjärtat pickar!
    är nu i v.9+2,alltså v.10

Lycka till,hoppas verkligen att detta inte är ett missfall!

• Anonym (...)

halis: hur har dina blödningar ett ut då? Haft nå värk samtidigt?

• Thalis

Jag har haft så stora värk att jag velat dö!!

Måste berätta lite bakgrund:
    3 dagar efter att gravtestet visat pluss fick jag åka in akut med stora smärtor,eftersom läkaren inte kunde se en graviditet i livmodern utan bara en fin och tjock livmoderslemhinna,så blev jag titthålsopererad. Läkaren kunde inte se något annat än att det var en normal graviditet!
    Senare upptäckte dom att jag hade UVI,och trodde att det var orsaken till mina smärtor,jag behandlades men smärtorna fortsatte bara.
    Och så fort jag blödde så kom smärtor,och det blev VUL så klart och de hittade inget annat än att jag blöder från livmodertappen så är stäng och fostret mår hur bra som helst!
    Än idag kan jag få tokont fast jag blöder inte (ta i trä).

Läkaren sa att vissa kvinnor kan blöda och ha jätteont utan att det behöver bara missfall!

Hur är din smärta?

• Thalis

Blev lite rörigt,eftersom jag hade lite bråttom! Är nämligen på väg hem,Men skriv gärna ett privat meddelandeså svarar jag när jag kommer hem!

Mina blödningar har varit mest blod,blodblandad flytningar och en gång så kom även lite koagulerat blod

• Anonym (...)

neeej, det bara ökar, smärtam oxå. Så nu är vi strax på väg till akuten.

• Phantera

Har ingen erfarenhet. Håller tummarna för att det inte är ngn fara med fostret!!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Tussi

Hej din stackare!

Känner med dig. Jag har haft 4 missfall och vet hur det är. Det brukar börja med en blödning där en hinnsäck kommer ut. Du ser tydligt att det är en hinnsäck med ngt i (mina mf har varit i v6-9) därefter får du kraftiga sammadragningar och ut kommer en moderkaka eller efterbörd som är ganska så stor-jag garanterar dig att du märker när det kommer ut. Nu vill jag åxå berätta för dig att hela denna graviditet (min 5:e) så har jag blött oavbrutet. Är i v8+1-Fick en större blödning i måndags och trodde att nu är det kört. Var inne på VUL idag och den levde fortfarande. Så länge blödningen inte engagerar placentan är det ofarligt. Men du ska definitivt in och gör UL, för om blödningen är större kanske du bör sjukskrivas och få medicin som avstannar blödningen (läste i ngt inlägg att en tjej fått tranon)Tycker verkligen att du ska göra ett vul för att slippa denna hemska psykiska terror med ovisshet som det innebär att blöda medan man är gravid. Kram Tussi

• Anonym (...)

Nu är vi hemma igen, efter de mest omtumlande timmarna på länge.
    Störtblödning som sagt o smätor, som menvärk. Iväg till akuten. Väl där blir jag inlagd i ett rum för blodtryck (som var högt), blodprover o undersökning (ej gyn) av vanlig läkrae. Då jag har 1 timme til sjukhus betsämmer de sig för att lägga in mig med dropp över natten, pratar om operation dagen efter, men först VUL av gynläkaren. En sköterska kommer o är så lessen för vår skull och då började jag gråta ännu mer, trodde verkligen det var slur för bebbens del så.
    blir upptagen till rummet där jag ska ligga över natten, VÄRLDENS snorkigste o suraste sköterska kommer o säger att jag ska ta a mig alla smycket o på med ett sånt bakvänd morgonrock för det är ju operation i morgon bitti. Vu fattade ABSOLUT ingenting! Bad henne surt förklara o då pratade hon om skrapning. Jag blev jättearg o sa att det kan dom väl inte veta NU innan jag ens gjort VUL???
    Nåja, hon lämnar oss i stoooora frågetecken! Sen kommer till slut en annan supersöt sköterska o säger att gynläkaren är där nu vill göra VUL NU. Sat o gjort, in på polikliniken o gör VUL. O ser en livs levande bebbe med starkt hjärta!!!! Han vart jätteförvånad men glad för vår skull! Han kunde oxå se ett mörkare områden strax utanför området där bebben ligger, och därifrån kom förmodligen blodet, men han vet inte varför.. Så... han sa som så att när man ser ett foster med ett sånt hjärta picka o den storleken vid det här skedet så är det väldigt POSITIVT och han tycker att vi ska se ljust på det här, men förstås, han kan inte ge oss några garantier att den lilla orkar kämpa hela vägen, men just nu ser det mycket bra ut. strikt Lugn o ro är beordrat igen, förmodligen längre sjukskrivning när denna gått ut.

själv känner jag mig rätt tom. Är såå trött nu. Är bara at fortsätta ta en dag i taget, ibland 1 timme i taget. ÄNNU en gång är jag SÅÅÅÅÅ glad över den respons vi möts av på sjukvården, helt otrolig!

• Phantera

Fy för sura och otrevliga sjuksköterskor!!

Men "GUD" så skönt att bebben levde och verkade må bra!

Jag håller alla tummarna för er!!
    *kram*

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Anonym

vad glad jag blir för eran skull

• Anonym (7+3)

Vad skönt!! Hoppas du slipper fler blödningar framöver och att allt går bra!

• emzzen86

hej, jag var i v 9, men blödde typ inget alls,, hade bara små sroppar eller bruna fluytninhgar i ca 2 veckor.. så ja hade aldrig ont av det bara ont i hjärtat av detta... vet precis va du går igenom=( det e sorligt själv förlorade jag min för ca 3 vekor sedan=(

• Anonym (...)

KRAM på er alla för alla värmande ord och era erfarenheter, betydde MYCKET i gårdagens virrvarr! Inte blödit alls nått i natt så nu tänker vi på läakrens ord dvs att vi SKA vara glada över detta o tänka positivt, för det ser verkligen bra ut just nu!

• Jessie23

som att du gjort vul och vet att den har levt/lever så kommer det nog klumpar om det skulle vara missfall. dom som får missfall i samma vecka som du och inte gjort vul vet inte om fostret slutade växa i v 4 och då kanske det inte kommer klumpar utan bara blod.

Svar på tråden störtblödning!