Inlägg från: therre |Visa alla inlägg
  • therre

massa frågor kring csn....

jag blir inte klok av allt som står på deras hemsida. frågar här..

. får man göra så att man har lån bara varannan månad eller är det lån en hel termin eller så bara bidrag?

. hur mycket får man tjäna för att få lån och bidrag?

. när måste man börja betala igen lånet och hur mycket av summan man lånat betalar man tillbaka varje månad?

ja, det var nog de frågor jag hade nu. har väldigt svårt att bestämma mej om jag ska ta lån eller inte... men tror det lutar åt inte...

• Svar på tråden massa frågor kring csn....
  • therre

delifi2 -> hrm, något min kära syo glömt att informera om :s jobbigt med alla dessa regler o allt att läsa... knäppt att man måste ta lån för att sgi:n ska stanna kvar :s

• therre

delifi2 -> vi får se hur jag gör. du vet inte hur det är med de andra frågorna nu när du tagit lån?

• therre

delifi2 -> hur länge får man ta vanligt lån. ung. hur många terminer räcker det?

• therre

västeråstjej -> tack för dina svar! jag hade isf tänkt låna nu när jag läser in gymnasiet, men vet inte om det är så smart ifall att jag vill läsa på högskola sen...

• therre

västeråstjej -> tack igen för svaret :)

• therre

västeråstjej -> fast två terminer? gymnasiet läser man väl i normal tid på... 3 år, alltså sex terminer?

• therre

ojojoj. det var mycket att minnas, men det verkar ut som om det kommer gå bra ändå :)

Svar på tråden massa frågor kring csn....