Lön innesäljare???
Jag råkade säga att jag ville ha 20500kr/mån idag i telefon...var det dumt?? Han skulle prata med sin kollega..och ringa imorrn. Han frågade ju själv vad jag tyckte...jag råkade va ärlig...hih. Kanske dumt?
Jag råkade säga att jag ville ha 20500kr/mån idag i telefon...var det dumt?? Han skulle prata med sin kollega..och ringa imorrn. Han frågade ju själv vad jag tyckte...jag råkade va ärlig...hih. Kanske dumt?
Carisma: Tack! Jag kollade länken, det stog runt 20.000kr för kvinnor...alla låg runt 20.000 kr och det var väl administrativ personal.....ska rota lite mer där på sidan.
Min tjänst kommer likna din låter det som...vad bra att jag föreslog den summan då, blev lite rädd för att verka för kaxig... Har du prov också?
Låter bra!! Skoj!
Jag fick inte igenom mitt löneförslag...
Utan jag får 18500 i garantilön......om jag vill ha jobbet.
Vad tror ni, är dom slavdrivare?
Måste bestämma mig idag!!
Om jag vill hålla på med sälj? Oj, vilken svår fråga...jag tycker det är roligt att sälja egna produkter, säljer ju Aloe vera på fritiden....men vet ju inte hur det kommer kännas att sälja inne på ett företag. Jag kommer sälja försäkringar där.
Nej, mina universitetspoäng spelar ingen roll här....han sa idag att jag inte kunde få mina 20.500kr i garanti, då de tittade på min erfarenhet och mina referenser....
Har ju inte jobbat med som säljare direkt så.....
Jag är ju inte arbetslös nu, utan har en behovsanställning. Där tjänar jag ca 110kr i timmen...dvs ca 18.000kr på en heltid om jag jobbar heltid...men det är inom bevakningsbranschen.
Så jag vet inte om det är värt att ta detta jobb, eller om de utnyttjar att jag är så grön??
Jane Austen: Tjänar utesäljare mer?? Vad brukar innesälj tjäna?
Det som är skönt är att det är 35 tim arbetsvecka....
Jane Austen: Det är inkommande samtal jag kommer att ta, och sälja försäkringar. Ca 60 samtal per dag sa dom...sen får man provision på de lyckade samtalen...
Provisionen ligger på 0-3000kr, brukar det ligga där runt? För det är väl "mållönen", du nämnde? Alltså summan av allt..? Så som max kan jag väl hamna då på 18500+3000= 21500kr och då får man jobba HÅRT.
Anställer du säljare ibland? Ja, jag kanske hängde upp mig på fel sak, men jag har ju ingen koll inom denna bransch som sagt...hihi. Är provisionen viktigare kanske? *virro*
Jane Austen: Det verkar ju kul, det är trevlig miljö...men det är ju svårt att bedöma efter bara EN visit. Jättesvårt!
Jag har dessutom inte jobbat som innesäljare tidigare....bara över disk.
Jag förstog det som att max provision blir 3000kr....hon sa att "det händer att det överstiger det.." alltså brukar det inte göra det....
Fördelarna jag ser med jobbet är 1) 35 timmars arbetsvecka/ 140 tim i månaden, 2) ett stort försäkringsbolag där jag kan få erfarenhet, 3) varierande arbetstider (just nu börjar jag 06.00 på mitt nuvarande jobb...usch, tidigt), 4) chans till regelbunden inkomst (just nu är jag extraanställd och får ofta "jaga" timmar, vilket är enormt stressigt).
Ja....hm.
Jag vet ju inte om dessa 3000kr ÄR ett tak, men det lät så....när hon sa att de oftast får 500-3000kr i prov!
ANTAR däremot att om man är mycket duktigare än så, så betalar de väl lite mer...men den generella ribban verkar ligga där...
Detta är ju mitt första jobb inom området...bör man ta det och sen byta efter ett år kanske? Alltså för att få en bättre tjänst?
Eller ska jag invänta en bättre tjänst?
Det är ett dotterbolag till LF. Du vet...?
Har fått ytterligare över helgen på mig, på måndag skriver vi papprena...
Så nu blir det att tänka snabbt!
Fler här som jobbar inom detta??
Puffar upp lite, behöver all info jag kan få nu....bara helgen kvar, urk.
Carisma: Ja, de sa att det främst är 35h i veckan...det KAN hända att det blir lite mer NÅN vecka...så jo, du kanske har rätt??! Om det nu inte är så krävande jobba att man inte kan jobba heltid, att det är därför det är deltidstjänster?? (Konstigt....men det kallades ju heltid.)