• Tiiina86

Afrika i blodet?/del 2

Vad bra att en ny tråd kom upp igen:)

Jag heter martina å är 20 på lörda:) å har en dotter på 3år som är en blandning av sverige/ tanzania. :)

• Tiiina86

:)

varför får inte ha rätt att säga att sitt barn har den perfekta mixen å att man har d finaste barnet utan att folk ska tycka å tänka?, ingen annan som reagerat på det ordet så varför nu?
    har aldri använt den perfekta mixen ordet men dom som säger menar inge dåligt imot andra med den meningen. har hört det användas i många "blandningar" så d e inte bara föräldrar som har svart/vit barn som använder det och jag tycker det är så onödig sak att haka upp sig på. finns massa skryt trådar om barn här på familjeliv och vi tänker oxå skryta om våra barn och om man inte kan ta det så behöver man inte läsa tråden om det är så himmla störande..  men nu har du frågat å nu vet du att det är än normal skryt tråd å disskutions tråd för oss med barn som har afrika i sig och det är precis som vilken annan skryt tråd som helst för alla skryt trådar riktar in sig på barn från olika slags länder elelr om föräldrarna har ett barn med likadant handikapp är d oxå roligt att prata det gemensamma,finns massa olika varianter ..   och ingenting här är enns riktat imot att vi säger att våra barn är mer perfekta än andras så d vet ja itne vad du fått ifrån alla barn är underbara och alla föräldrar tycker deras barn är vackrast ovavsett land/länder. inget barn är värd mer än ett annat. men men nu kommer vi fortsätta tråden som vandligt och prata om allt från himmel å jord å självklart skryta om våra barn:)

• Tiiina86

ja tänker itne enns bry mig mer har svarat en gång förklara för d verkar ha kommit ett missförstånd varför tråden finns. men tänker bara prata om bra saker nu för tycker d e så mycke tjaffs överalt på allt trådar å d e ju itne d man e inne för, itne ja iallfall..

å gratti till bebbarna i magen:) ja längtar enormt mycke efter nr 2 men vi har planerat att d blir om ca 1år:) då ahr ja gått klart min barnskötarutbildning å allt.

• Tiiina86

nä d va ju inte meningen att den här tråden skulle dra åt d hållet den gjorde d var bara en komentar man vart irriterad på men tycker alla ska prata om det tråden skapades för istället våra barn..

ja har oxå märkt att min dotter dras till dom med samma färg, henens pappa är itne alls med i hennes liv så hon har ingen från den sidan. men min pappas tjej är ifrån bronx å är mörk så vi brukar träffa henne å hennes släkt så d tycker jag är skönt att hon får lite ifrån den delen. jag funderar på att köpa en bok om tanzania som hon kan ha på rummet å titta på bilder i. men annars så kommer hon nog itne ha så mycket därifrån, min pojkvänn e från chile så hoppas hon kan lära sig lite spanska å så.

å problem som uppstått d e väll rasister men d berätta ja om i förra tråden "vi som ahr mulatt barn" att d va en rasist som kom fram å skrek va fan d e ju en neger unge så sprang han fram å sträckte händerna efter henne å bara skrek att ja skulle ge henne till honom, men vi sprang därifrån så d slutade lyckligt, sen har d hänt 2 gånger att barn fråga om ja hämta henne på flygplatsen. så då undrar ju hon varför dom säger så för ja e ju hennes mamma. så d ja känner mig lite orolig över ,som ja läste från en tjej som e en  mulatt att dom känner att dom itne tillhör invandrare eller svensk elelr rättare sagt folk kan itne plasera dom. hoppas hon itne känner så när hon blir äldre.

ursäkta så mycke stav fel men har äldre data å den hinner itne riktigt med när man skriver så då blir d konstigt å orkar inte rätta allt:)

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2