• Alyssa

Afrika i blodet?/del 2

Cdot! Jag förstår och håller med dig, förstår inte varför betona om barnet är brunt eller svart?

Inget speciellt med det. Jag är själv mulatt men tycker inte att det är något att betona. det syns och inget mer med det.

Kan säga att även min kompis som är en svart tjej från Uganda undrar varför det finns sånna här trådar. Hennes barn är mulatt men hon tycker inte att det har någon betydelse.

Hennes dotter är en söt liten tjej precis som alla andra tjejer, mulatt eller inte.

• Alyssa

miia75 samlar du på mulatter från olika länder?

"En underbart härligt "mixad" samling! "

• Alyssa

Miia75 Nej jag är inte särkilt intresserad i ditt liv, gillade bara inte din kommentar om din mixade samling....

Den är tråden verkar mer handla om era söta färgade barn... Jag som afrikan och färgad tar faktiskt illa upp vid att läsa här.  Ni får det att LÅTA som att ni älskar era barn bara för deras bruna hy.

Jag skulle ALDRIG sitta med och disskutera här. Visst är det kul med blandning i blodet, kultur osv men ni koncentrerar er bara på barnens färg.

• Alyssa

Vem har pratat om rasism? Gör du skillnad på din son för att han är färgad så kommer andra def att göra det kan jag lova dig!

Var har jag sagt vad du får skriva och inte får skriva? Säger bara att jag inte gillade din kommentar är det vad du menar att jag säger vad du ska och inte ska skriva?

Jag skriver i denna tråd av annan anledning än vad ni gör. Skulle aldrig sitta här och disskutera vilken färg mina barn har och varför! Vad spelar det för roll? Barn som barn oavsett färg!

Har du en tråd där du disskuterar din svenska dotters ljusa hy också?

SE FÖRBI FÄGEN PÅ ERA BARN är det jag vill säga med mina inlägg.

• Alyssa

ha ha ha jungle fever... ni har så rätt sweedie o gutegirl. Min kompis blir galen på män som säger "du är så mörk och fin" vadå mörk? E hon fin bara för att hon e svart? Sånna killar går fet bort för henne. Jag är mer än bara mig färg.
    Hör oftast killar säga "jag har alltid velat ha en svart tjej" Vadå svart tjej?

• Alyssa

För att det handlar om hudfärgen! såklart... Tex om en kille säger till mig åh jag älskar dina stora bröst, jaha men JAG då? Personen.

• Alyssa

precis min point Johanna87! Får man jämt och ständigt höra sånna saker så handler det väl tillslut enbart om mina bröst och inte MIG som person. Han är bara intresserad av mina bröst.

Stor skillnad på en komplimang än om det ALLTID koncentreras på färgen/brösten/kroppen liksom

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2