• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • Sofie1979

Välkommen och Grattis!

• Sofie1979
    Cdot skrev 2006-10-10 14:28:37 följande:
    Öhh...måste säga att detta inlägg skapar lite förvirring hos mig.1. "Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!"Skulle definitivt förstå om man säger "skryt om era barn här" men när jag läser ovan kommentar är det uppenbarligen fokus på att barnen är "blandisar" eller "afrikanska"Om man har ett halvafrikanskt barn, vad är det att skryta över?2. "hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"Detta har jag hört förrut på FL, så jag måste fråga vad är det som gör att det är en perfekt blandning?Blir jätteintressant att höra svaret till detta påstående.Tack och hej!
    Cdot:

1. Denna tråd är som du kanske ser är en fortsättning på en tråd som funnits innan och den har aldrig skapat reaktioner! Finns massor av olika sorters trådar av olika slag där man kan "skryta" om sina barn.  Ja, du för vi som har ett halvafrikanskt bara är stolta över dom inget annat! Precis som andra föräldrar oavsett vilket land man kommer ifrån är. 

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

2. Är oxå väldigt trött över att människor ska hacka över något man skrivit! Att de inte kan förstå att man inte menar något illa med det man skriver, som jag skriver ovan så tycker JAG att hon är av en perfekt blandning och det behöver inte någon annan tycka!!!! Tycker att alla barn är perfekta oavsett var de kommer ifrån! Men precis som du är man ju stolt över sitt barn eller???

Hoppas du förstår vad jag menar nu eller ska du hitta något mer att hacka på?

Tack och hej!
  • Sofie1979

Hej Allihop!

Välkomna nya som gamla! Vilka söta mörka och fina barn ni har! och grattis till de i magen oxå!

Kram Sofie

• Sofie1979
    michiagnes skrev 2006-11-11 02:26:28 följande:
    Får ni ofta frågan om era barn är adopterade? Händer mig ganska ofta.
    Har fått den frågan en gång tror jag! Det var av en äldre dam vid en busshållsplats, hade med mig min lilla tjej och sambons dotter då. Kände hur paff jag nästan blev.. men svarade att -Nej de är inte adopterade, det är mina egna barn. Tanten sa: Jaha har du barn med en svart man?? jag svarade - Precis....

Så var det den gången lite svårt att återberätta.
  • Sofie1979
    systerduktig skrev 2006-11-10 09:01:16 följande:
    Om att bära på ryggen:Jag ville göra det, men min sons pappa visste inte hur man knöt! Han kom inte ihåg (har väl själv aldrig burit barn på ryggen, bara sett kvinnor göra det).Vi har inget stort nätverk av ugandier eller andra afrikaner runt oss, så det fanns ingen att fråga och jag hade ännu inte hittat denna sida. Nu tror jag min pojk är lite för stor (3½ år och femton kg) så det känns inte lika aktuellt längre, men nästa gång!Förresten, ni andra som har barn med ugandier, är era män baganda? Har ni också märkt av deras stolthet, som gör att de är typ de enda afrikaner som inte hälsar på alla andra svarta?
    Min sambo kommer från Uganda, han är Acholi. Men han är som person att han hälsar på alla. Gäller även många av hans familj/vänner.
  • Sofie1979
    freestylalayla skrev 2006-11-12 06:05:52 följande:
    Äh kan vi inte prata om något roligare nu.Tex ni som har barn med en afrikan (kristen eller muslim)hur har ni gjort med dop/namnfest?Vi vill gärna döpa vårt barn... men svenska kyrkan är så stel precis som i Sunes Jul Blablablabla Arrrrrmen! Vår nigerianska kyrka har inte barndop bara vuxendop..Det skulle vara kul att höra hur andra har gjort.Mvh Anna
    Sambon kommer från Uganda som tidigare sagts, han är kristen och vi hade dop i svenska kyrkan.
  • Sofie1979
    gutegirl skrev 2006-11-13 23:24:26 följande:
    Men kan man få hemspråk i dag, om det inte finns någon i hushållet som talar språket? Räcker det med att den ena föräldern inte är svensk, för att man ska få det? Förr var det nu fast djävligare desto värre, men så här jävla sämre har det ta mig fan aldrig varit dåligt!
    Vi blev erbjudna det till våra flickor, deras pappa kommer från Uganda. De har hemspråk på dagis oxå, samt skolan.
  • Sofie1979
    Sweedie skrev 2006-11-13 23:36:33 följande:
    oj! kan man fa hemsprak redan pa dagis? skulle jag vara intresserad av ju!!!
    Ja, de frågade oss om vi pratar fler språk än svenska hemma och om Isabelle kommer vara i behov av hemspråk. Vet inte riktigt när de börjar i så fall med det på dagis. Vi blev bara tillfrågade.
  • Sofie1979
    gutegirl skrev 2006-11-13 23:38:09 följande:
    Sofie1979 skrev 2006-11-13 23:30:22 följande: gutegirl skrev 2006-11-13 23:24:26 följande: Men kan man få hemspråk i dag, om det inte finns någon i hushållet som talar språket? Räcker det med att den ena föräldern inte är svensk, för att man ska få det? Förr var det nu fast djävligare desto värre, men så här jävla sämre har det ta mig fan aldrig varit dåligt!Vi blev erbjudna det till våra flickor, deras pappa kommer från Uganda. De har hemspråk på dagis oxå, samt skolan. Ja, men bor ni ihop? Härhemma är det ingen som pratar det. Förr var det nu fast djävligare desto värre, men så här jävla sämre har det ta mig fan aldrig varit dåligt!
    Ja, vi bor ihop. Kanske är annorlunda då. Men träffar din son sin pappa nåt?? Kanske kan få det i så fall.
Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2