• sugarbabe

Afrika i blodet?/del 2

hej,
    jag känner att jag hor hemma här så jag skriver lite.
    Jag är själv från eritrea min partner är svensk/tunisier och jag längtar tills vi får barn, de kommer definitivt att bli vackra...det kommer att bli en häftigt mix, eller hur?

• sugarbabe

Lovely...: jag forstår inte varfor det skulle vara några problem att kalla våra barn for det...alla vet ju att vi menar väl och att vi älskar våra barn. Jag är själv svart och har inga problem att prata om min färg och jag tycker inte att du ska borja missuppfatta det.

Jag tror att alla mammor här är stolta over sina barns fina hudfärg och vill framfora det och jag ser inget ont med det...tro mig det finns sååååååå mycket annat ont som du bor lägga din energi på...men ta inte illa upp, det är bara min uppfattning

• sugarbabe

ang: har du inga bilder på din 8-åring...jag är själv från eritrea och det skulle vara spännande att se hur hon ser ut

• sugarbabe

ang: Ja, hon var ju jättesot och vad fina flätor...jag längtar tills den dagen jag får fläta min lilla flicka

• sugarbabe

I år kommer vi att fira jul hos mig...det blir Julia, jag, mormor, 2 mostrar, 2 morbroder och 7 kusiner(!!!)

• sugarbabe

här är en till som är värdelos på att baka. Jag tycker inte ens det är kul att "dega" ner sig. Stackars Julia, säger jag bara...däremot skriver jag gärna upp mig i städlistan eftersom jag älskar att gora rent

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2