• Zizter

Afrika i blodet?/del 2

MEN HALLÅ PERSONAAALEN?!?! e det HÄR ni håller till? blah.. varför har ingen sagt nåt.. *S* har ju ba hängt i mulatt tråden elelr va den heter.. men där e de inte alltid så mycket action.. å här har ni skrivit FEMTIONIO SIDOR? shitpomfritt.. jaja.. får väl bara börja läsa då! *S*

här är jag ialflall...

Världens lyckligaste mamma till lilla Kim, född 060521
  • Zizter

oj tack för alla välkomnanden!! *känner mig så väl mottagen* hihi..

jaja för er som inte känner till mig sen innan så har jag en son som heter Kim och han är 7 månader (!) dajm va tiden går fort! jaja.. hans pappa är från Tanzania!!!

pust å stön..nu har jag suttit å läst i flera timmar.. nästan hela tråden.. *andfådd* haha de va ju LITE mer action i den här tråden.. synd bara att de va lite aggresiva toner där i början.. men hoppas de inte är de längre.. orkar inte läsa HELA tråden idag.. får fortsätta imorgon.. *S*

jaja nepp nu är de dags för den här Zizter å hopp i sängen.. imorgon är det öppna förskolan som gäller.. julfest!! julbord! tjoflöjt va roligt! å Kim ska få ha på sig sina älskade tomtekläder! *S* fast sen kommer ju RIKTIGA tomten åxå har jag hört.. spännande ska de bli!!

gonatt.. alla sover väl redan..

over and out

• Zizter
    MIN LILLA KIM BLEV HELA 7 MÅNADER IDAG!!

hallå hallå
    jäklars va tiden går fooooort!! weheee!!
    hoppas alla har de bra här inne idag! å inte julstressar FÖR mycket.. sjävl tar jag de rätt så lungt me sånt.. man ska inte va så hysterisk! hihi..

tjolföjt
  • Zizter

//Zizter & Kim
  • Zizter

Bigmoma oh va jag känner igen de där!! man sitter som ett frågetecken.. gah.. *blir gråhårig*

alltså ärligt talat så tycker jag att africanas är lite respektlösa när de gäller det.. alltså.. inge påhopp här nu tack.. men jag ska förklara..

Här hemma så är det ALLTID swahili som gäller när folk (min sambos kompisar) kommer på besök.. å jag får sitta å se dum ut.. fast jag brukar gorma till å säga "idag är pratar vi endast svenska i det här huset" haha fast de brukar funka i 2 sekunder...
    men när vi åker till mina föräldrar tex.. jag pratar ALLTID finska med mina föräldrar.. fast INTE när sambon är med.. då pratar vi alla svenska så alla ska förstå.. förstår ni? för jag tycker man ska respektera att alla inte kan språket.. eller visa hänsyn me bättre ord...

men han tänker inte alls så.. direkt de är nån som pratar samma språk.. vart vi än är.. går över till folk osv.. å DOM KAN JU SVENSKA eller engelska lixom.. men näe.. de funkar inte.. vet inte hur många gånger jag bråkat på karln min å säga.. VISA LITE RESPEKT Å prata så alla förstår.. finns inget värre än å sitta där å gissa sig till va som pratas om..

så jag har nästan slutat å hänga me till hans kompisar.. eller gå över till nån om vi blir ditbjuden.. för jag tycker inte de är skoj för fem öre...

Fast nu på nyår så ska vi ha middag å fest här.. (barnfri för första gången) å då kommer de ju å va massa av hans polers här.. (alla typ jag känner i den här stan har barn) så.. de gåår ju int.. men jag ska prata svenska så högt de bara går! haha.. nu jävlar! nää nu kom jag på.. SKA SÄTTA UPP EN SKYLT PÅ DÖRREN! *I DENNA LÄGENHET ÄR DET FÖRBJUDET ATT PRATA SWAHILI* Vänligen respektera detta! *ASG* tror ni jag blir poppis då? näe.. skulle nog inte tro de.. fast ja.. dom skulle väl läsa.. å glömma bort efter två sekunder.. SOM VANLIGT I FRAMTIDEN..

jaja nu ska jag sluta å yra här.. hehe..

GOTT NYTT ÅR kära vänner!!

• Zizter

anna zawadi  ja jag har åxå lärt mig å gissa mig till ibland va dom pratar om.. men tycker ändå.. vafan.. vi bor ju i sverige så jag tycker det är viktigare att han lär sig svenska först..(bra för framtida jobb osv) det är ju ändå här vi ska bo!! vi pratade endast engelska typ 3 första månaderna som vi träffades.. sen sa jag NEJ NEJ.. från och me nu pratar vi bara svenska.. DU måste lära dig å jag orkar inte säga ett enda ord till på engelska.. haha.. så nu kan han nästan flytande svenska!! å det är inte helt fel!! och hela hans familj pratar engelska åxå så dom kan jag prata me ändå!! men har faktiskt skaffat mig en swahili språkkurs på datorn.. men har tyvärr inte hunnit öva nåt än.. men.. ja vanliga grejer kan man ju som hälsa osv..

• Zizter
    gutegirl skrev 2006-12-29 19:30:30 följande:
    Men det är väl bra att lära sig språket så man kan veta vad de pratar om? Eller?Jag önskar att jag kunde mer Mandinka än hälsningsfraser. Geztürkekram!
    Okej men vadå ska jag begära att min sambo lär sig finska åxå då eller för att jag brukar prata finska me mina föräldrar?? ? eh.. å det ÄR svårare å lära sig ett språk när man är gammal.. eller äldre.. hade jag vart ung hade jag lärt mig swahili på nolltid.. men.. nu börjar ju gråhåret komma så.. haha.. nä inte riktigt.. men det ÄR inte så jävla lätt....

jag känner mig då jävligt dum å prata finska me nån finne när det är andra ickefinnar i sällskapet.. det är som MINA svenska kompisar pratar ALLTID engelska (förut då) när sambon va me så alla ska kunna va me i konversationer lixom.. annars är de ju han som får sitta där som ett ägg.. nä.. det är inge roligt å känna sig som ett ägg kan jag lova...
  • Zizter

alltså nu kanske de låter som att jag inte vill att han ska prata sitt språk alls.. men de jag menar är att när jag sitter MED.. eller vid matbordet lixom.. då är de ju trevligt att alla kan prata å va me lixom... har han polers hemma å jag gör nåt annat bryr jag mig inte så hårt.. då kan dom prata kinesiska om dom vill............men är man bortbjuden på middag så är de ju faktiskt trevligt å kunna delta.. och när alla kan svenska så vafan ska jag lära mig swahili då för lixom? gah... har annat å göra känns de som... lalallalallaaaa *aggresiv zizter i natten*

• Zizter

Vad är en Toubaob-kvinna????????????????????

• Zizter

ahaa de va gambiatjosan.. jaja..

• Zizter

Bigmoma de är chiiillll.. här får man va gravidaggresiv åxå! haha... avreagera dig allt du kan!! vi finns här för dig!! *hoppar å gömmer mig under soffan* hihi..

• Zizter
    gutegirl skrev 2006-12-29 23:40:00 följande:
    Zizter skrev 2006-12-29 23:33:53 följande: ahaa de va gambiatjosan.. jaja.. Världens lyckligaste mamma till lilla Kim, född 060521Gambiatjosan? Geztürkekram!
    jamen alltså de va på gambiaspråk eller? gambianska? *asg* va pratar dom där?!?!!? eller säger HELA AFRIKA kabalallalla va de nu va.. haha.. nä såklart inte..
  • Zizter

nähepp nu har jag inte tid me de här längre.. nu ska jag ta å röja lite här hemma.. på nyår kommer HELA afrika hit känns de som... jojo.. städa måste man dååå ju..  tack å gonatt

• Zizter
    gutegirl skrev 2006-12-29 23:45:10 följande:
    Gambia har flera språk, gambianska finns dock inte. Tror att de har sex eller sju olika språk,plus engelska som är det officiella språket. Och Afrika är väldigt stort. Geztürkekram!
    Eeh.. ja de va lite humor i mitt senaste inlägg.. om du ser.. Afrika stort? näää nu skojar du väl... alltså pratar dom inte samma spårk i hela afrika? meh.. de trodde ju jag.. afrikanska.. *garv* nääääääääääääääääääääääää såklart inte skrev jag ju där.. laödsflsödajfösalsaf

halleluja jesus åt en macka..
  • Zizter

em87 jamen då blir de ju lite afrika i blooodet! välkommen hit!

• Zizter
    gutegirl skrev 2006-12-29 23:54:14 följande:
    Då missförstod jag dig. Geztürkekram!
    *garvar läppen av mig* ja det är inte lätt här i världen... gonatt jord!
  • Zizter

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH sötis Kevin!! han e ju ba fööör sööt i slips å allt!! Kyss

• Zizter

GOTT NYTT ÅR FRÅN ZIZTER & KIM!!
Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2