Afrika i blodet?/del 2
Hej! Kikar in på den här tråden...
Hej! Kikar in på den här tråden...
Lallara:
Min son är 14 månader och har fortfarande sin jättestora mongolfläck på ryggen, precis ovanför rumpan.
Min dotter är 3½ och hade en mongolfläck när hon var liten, tyvärr så minns jag inte när den försvann...
Klockan 15 ska jag till min dotters dagis och titta på deras luciatåg! Ska bli kul! Hon ska vara tärna i år, tidigare har hon alltid varit tomte...
maxaan: vad tråkigt! och så dåligt av dagispersonalen!
Sofie1979: Vilken söööt tärna!!!
systerduktig: jag är också en ung mamma, till 2 barn. fast oftast så tror inte folk att de är mina, det är många som frågar: är det verkligen dina barn? vilket kan vara ganska tråkigt ibland...
Jag har heller aldrig fått frågan om mina barn är adopterade, men jag ser väldigt ung ut, jag ser ut som 15-16 enligt folk, fast jag är 23, så oftast säger de att: Oj, jag trodde du var deras storasyster eller nåt...
De som kommer fram och säger: Gud vilka söta barn, är de verkligen dina båda två? De frågar alltid efter min ålder! Vilket jag inte tycker är kul! Men de är ändå vänliga och säger att: Du är verkligen lyckligt lottad som har en av varje kön...bla bla...
Vi har inte omskärit vår son! Ville göra det, men vågar inte!!!
zizter: välkommen hit! själv så "hänger" jag på båda trådarna...
God jul och Gott nytt år!!!
Det har varit en riktigt mysig jul! Men jag håller med om att det är skönt att julen är över...
Hoppas ni alla haft en trevlig nyårsafton igår!
michiagnes:
Min dotter tog sina första steg när hon var 9 månader och 3 veckor. När hon var 10 månader och 2 veckor minns jag att hon redan kunde springa!
Min son tog sina första steg när han var 11 månader och 3 veckor, han började gå jättestadigt på en gång...
Men gud vilken gubbe! Usch hur kan man bara säga sädär? Vet inte vad jag hade gjort! Men riktigt dålig stil av honom!!!
Sofie1979:
Kul att du fått ett nytt uppdrag!
Min pappa jobbar förresten på AstraZeneca i Södertälje.
Alvida: Kul att din dotter fick "A+" på BVC! Var det för utvecklingen eller för längd och vikt?
Själv ska jag ner till BVC med min son imorn för att mäta och väga igen. Han har hela tiden legat långt före i både längd och viktkurvan, men nu de senaste gångerna har han stått still, inte så bra...hoppas han vuxit en bit till till imorn iallafall!