Inlägg från: Gibiesmamma |Visa alla inlägg
  • Gibiesmamma

Afrika i blodet?/del 2

Förlåt men ja vet inte vilka läkare ni har varit hos... men när min son blev omskuren, strax efter han var 2 månader, vägrade läkaren först göra det för att han hade passerat 2mån-ålder. han sa att vi skulle behöva vänta tills Gibie fyller 10 och kan bestämma själv. Enligt läkaren och alla andra jag pratat med ska man helst inte göra ingreppet efter 2 månader för att smärtan är så mycket större då... det kanske inte stämmer, men jag har hört från väldigt många att de är så. För barnets bästa ska man göra det så tidigt som möjligt, också för att nyfödda inte har nån möjlighet att pilla på såret och då öka risken för infektion som äldre pojkar gärna gör, helt förståeligt...

• Gibiesmamma

Det finns väl inget negativt med att lära sig sin mans språk, ni vill väl att de ska kunna svenska?? precis som nån sa, när man kommer till africa är det inte alls säkert att hela familjen kan engelska och då förlorar man ju massor av att inte kunna göra sig förstådd.
    när ja träffade min mans mamma i Gambia var vi tvungna att ha tolk, hon kunde bara Wolof och Franska, då förstod jag nästan ingenting av spåket, nu kan jag mer. de är bara kul att kunna förstå ett nytt språk, det har väl inget med hans svenska att göra. De måste ju självklart visa respekt, men lär er ni me, deras kultur och språk är värd lika mycket respekt som ni är värda, ni kommer att vara tacksamma.

• Gibiesmamma

anna zawadi:
    försökte lägga in nåt där om att hon inte skulle va så fördomsfull, men de blev bara värre...

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2