• fatou

Afrika i blodet?/del 2

Hej, vad kul med en till trad for oss med mulatt barn....jag har 2 barn med en gambian, som jag aven lever ihop med vi har varit ett par i 10ar, maste saga att jag har haft turen att traffa en bra gambian.....for de vaxer inte pa trad. men det ar klart det finns rotagg i alla kulturer......

Nu onskar jag er alla en God Jul.........

ska till stranden nu och bada med barnen......VI AR I GAMBIA.............Skrattande

• fatou
    Lallara skrev 2006-12-13 21:50:18 följande:
    lenaviola: Kul att du hittat hit! Jag är inte AAAALLS avundsjuk att du är i Gambia. Det är ju så mysigt med mörker, 4 plusgrader och duggregn så här i juletider .Här har vi "firat" Lucia hos allergiläkaren. Vi pratade mest om att Leo är konstig i magen och inte äter någon fast mat just nu. Han får kväljningar av allt och kniper igen munnen . Så nu blir det provtagning; urin, blod och avföring. Tur att de tar det på allvar i alla fall. Leo har varit så här sedan Teneriffaresan. Även hans "bonuskusin", som var med, är konstig i magen.SÅ - nu fick jag gnälla av mig igen !Ha det bra!

jag pratade med en kompis i dag, hon sa att det inte hade kommit sno......trakigt tycker jag.....det ar sa fint nar snon lyser upp i morkret....

Hoppas allt blir bra med lillkillen.....

• fatou
    gutegirl skrev 2006-12-29 23:45:10 följande:
    Gambia har flera språk, gambianska finns dock inte. Tror att de har sex eller sju olika språk,plus engelska som är det officiella språket. Och Afrika är väldigt stort. Geztürkekram!
    God fortsattning......lite mer info. om spraket i Gambia, 39% mandinka,19% fulani,15% wolof,11% diola,9%serahuli,3% serer och 4% ovriga, vad de 4% ar for sprak vet jag dock ej. Mandinka, fulani och wolof är det sprak som man hors prata mest i Gambia.
  • fatou
    gutegirl skrev 2006-12-30 21:48:27 följande:
    michiagnes skrev 2006-12-30 21:45:14 följande: Ni kanske har rätt om deras ålder, nog jag som är naiv och tror att det bara är tonåringar som tänker och skriver så. Jag tror att det är vanliogare att gamla tanter har den bilden. Fast det finns säkert överallt. Men med tanke på sexturismen i Gambia, så. Geztürkekram!

Jag ar mycket forvanad nar jag ar pa stranden, och alla dessa gamla tanter springer runt och beter sig som sma oskyldiga oskulder.

• fatou
    michiagnes skrev 2007-01-07 11:39:24 följande:
    Lallara: Tack så mycket, din son är också väldigt söt. Jag var nog ganska kaxig när jag skrev att jag längtade efter jobb, nu när det bara är tre månader kvar så vill jag inte längre. Känns hemskt att lämna henne på dagis men tror att hon kommer att stortrivas. Nog mer jag som mår dåligt, inte hon.Systerduktig: Vad skönt att se dig igen, saknat dig här ju. Är det skönt att allt är över nu med allt firande?Angående vad svarta män har för fördomar om vita kvinnor så har de väl en del men jag vågar knappt tänka på vad. Att vi är lättillgängliga är kanske en fördom. Hört många som sagt det i mitt ex bekantskapekrets. Och många gånger när jag varit ute och gått så har mörka män kommit fram och frågat efter nummer och vill träffas. Antingen så vågar de mycket mer eller så är det fördomen som kommer fram. Svårt att förklara så här i skrift.
    eller sa vill de ha hjalp med papper for att stanna kvar.......
  • fatou

Det ar en befrielse att vara hos min mans familj, har val aldrig haft sa mycket egen tid som jag har nu. jag och gubben har varit ute pa resturang flera gånger och jag har kunnat ga runt pa marknaden helt sjalv utan barn. Man maste fa ha egen tid ocksa, aven om man bara far det en kort stund......

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2