• Ewe lina

Afrika i blodet?/del 2

Hej jag undrar om det finns någon här som har gjort omskärelse på sin son som är runt 2 år eller äldre. Hur gick det för er? Hur lång tid efter har barnet ont? Hur lång tid tar det att läka?
    Hur la ni på det vita vasselinet runt ollonet?
    Tack på förhand

• Ewe lina

Hej babydee : jag gjorde det på min son som var 2 månader det gick jätte bra. vi gjorde det på en klinik i odenplan. Men för en vecka sedan var jag med min andra son som är 3 år, det var fruktansvärt. jag kommer att anmäla dom.

Eftersom jag är kristen och detta med omskärelse inte är något som ´jag är uppväxt med, så var jag inte redo för omskärelse på vår första son när han kom till världen. Nu är jag mer redo,jag hade bara önskat att jag vore redo när han var några månader istället för det här var fruktansvärt.....

Jag kommer inte att göra det där någon mer gång om jag får en till son. har haft kontakt med vanliga sjukhus och fick veta att den kliniken jag var på är rena slakteriet dom berättade också att det har kommit in många snoppar som ser fruktansvärda ut. Dom har ingen som hälst ämpati för barnet och det görs inte på humant sätt, kanske med bedövningen och så men inte med resten.

Den som funderar på att omskära sin son kolla upp med sjukhusen och fråga dom om info

• Ewe lina

min son är väldigt rädd av sig för allt möjligt, vi kom dit och där träffade jag dom som skulle söva ner honom allt skulle gå snabbt. Jag hade förbrätt teo med embla plåster och va hade satt plåster på hans nalle me.

inne i rummet ville dom att teo skulle sitta i mitt knä medans dom sätter in kanylen teo säger att han är rädd jag försöker prata med honom att allt kommer gå bra, måste på peka om att(allt skulle gå snabbt inget vänligt prat med barnet eller så) teo började sträta emot och började skrika, han som ska sätta in kanylen i armen började gapa om att hans öron gör ont och att det är inte bra för honom, han säger också att dom måste få tyst på han sedan forsätter han gapa om det tills han stjuter in medicinen i armen på han så teo faller in i sönm. jag är helt chockad över det hela och känner att så här får det inte gå till dom ber mig gå ut och jag känner mig helt spyfärdig.

Efter 10 minuter. kommer dom ut med han och lägger han på en brits där jag skulle sitt tills han vaknar. efter ett tag bad dom mig väckt honom eftersom andra barn kommer. teo kände ingenting då och han fick en smörgås och lite saft. jag bad dom ringa efter en sjuk taxi.

dom talar om att taxin kommer om 30 minuter. jag sa VA, ska vi vänta här i en halv time. teo började skrika helt hysteriskt och jag visste inte vad jag skulle göra. Det började komma andra med sina barn och dom började bli irriterade. dom skriker till mig att mitt barn skrämer deras barn, och att jag måste ge mitt barn alvedon eller någonting. Jag började leta efter personalen men hittar ingen. Dom andra som sitter där fortsätter skrika på mig om att jag måste knacka dörr. det var helt hyseriskt, jag fortsätter letar till slut hittar jag hela personalen sitter och fikar med öppen dörr. dom har då hört allt men inte kommit och hjälpt mig. jag ber om att få hjälp och dom säger då, att han är nog bara lite chockad. jag ber om en alvedon och han säger till mig att jag får vänta tills det har gått fyra timmar. jag går tillbaks det har då bara hunit gått 5 minuter av dom 30 innan taxin kommer. det kommer en och säger att jag kan ge han en alvedon men att det kanske är bäst om jag går därifrån eftersomn teo skrämer de andra barnen. mitt ute i mitten av odenplan står jag med mitt skrikande barn och väntar på taxin folk kommer och gapar till mig om både det andra och det ena.... jag ska anmäla till patientnämnden.

hoppas du kan läsa det jag har skrivit

• Ewe lina

han mår bra , men vi håller fortfarande på med kompress och vasselin. Han har bajsat och kissat för första gången på toaletten idag efter det att han blev omskärd.

jag anser att har man hand om barn måste det ske på ett bra sätt.

• Ewe lina

ja på den kliniken jag var på var dom allt ifrån 1 månad till 11 år. jag tror det är så att om man är över ett halv år blir man ned sövd under halvåret får man lokalbedövning.

• Ewe lina

hej alla !!!!!
    Jag skulle vilja fråga er som har varit i afrika eller som kommer där ifrån, vad som kan vara bra att ha med sig när man ska åka dit ??? jag ska åka till tanzania och vara där i 3 månader hos min man vi har två små pjkar som är 3 år 10 månader.
    Jag håller på göra en lista på vad jag ska packa ner i resväskan, kanske kan ni komma på något

• Ewe lina

HEJ ALLA KAN NI HJÄLPA MIG !!!!!!
    jag ska ju åka snart till förförsta gången tanzania till min man. Men skulle vilja köpa något till mina barns kusiner. Flickorna är 4 år 6år 15år och pojkarna är 9 år och 12 år. är lite osäker också vad jag ska köpa till min svärmor som jag ska träffa för första gången.

kan ni ge mig lite olika tips

Vad gav du till din mans eller frus familj.

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2