• Lallara

Afrika i blodet?/del 2

Alvida: Ja, det är hemskt. Tack för omtanken ! Man kanske hade det för bra på Teneriffa, helt enkelt...

Maaxan: Leo är 7½ månader och hans märken syns tydligt. Skönt att din dotters försvann. Läkaren sa att de kommer att blekna, men att han kommer att ha kvar dem hela livet. Han har på överarmarna också.

Nu är det dax för sängen. Go´natt och ha det så bra så länge!

• Lallara

sophiie: När vi skickar kort använder vi vanliga A5-kuvert. Dock brukar vi skicka med ett vanligt, dubbelvikt hälsningskort, där vi skriver en hälsning och så stoppar vi in fotona i detta kort. Om du förstår hur jag menar? Det har gått bra hittills i alla fall! Skicker inte rekommenderat, tycker inte det är något "värde" på innehållet för någon annan än mottagaren. Jag tänker att vi väl får skicka nya bilder i värsta fall. Det blir ju billigare i längden än att rekommendera varje gång.

Maxaan: Stackars dig! Skickar en stärkande kram...

• Lallara

lenaviola: Kul att du hittat hit! Jag är inte AAAALLS avundsjuk att du är i Gambia. Det är ju så mysigt med mörker, 4 plusgrader och duggregn så här i juletider .

Här har vi "firat" Lucia hos allergiläkaren. Vi pratade mest om att Leo är konstig i magen och inte äter någon fast mat just nu. Han får kväljningar av allt och kniper igen munnen . Så nu blir det provtagning; urin, blod och avföring. Tur att de tar det på allvar i alla fall. Leo har varit så här sedan Teneriffaresan. Även hans "bonuskusin", som var med, är konstig i magen.

SÅ - nu fick jag gnälla av mig igen !

Ha det bra!

• Lallara

michiagnes: Tack Ja, han har haft god aptit innan och ätit både puré och gröt utan prut.

• Lallara

Sophie: Men guuuuuud, så söt !!!! Kan hon inte komma hit och lussa lite..?

• Lallara

Ooops, ursäkta ditt felstavade namn *skäms*

• Lallara

lenaviola: Tack! Nej, någon snö ser det inte ut att bli . Det brukar alltid vara "snösäkert" i Sundsvall, där jag firar jul, men i år ser det mörkt ut även där.

• Lallara

Maaxan: Yes, jag kommer i från Sundsvall. Mamma och pappa bor kvar där, så jag åker upp lite då och då. Jul firar vi alltid där!

Idag har jag ridit två pass. Jag har så´n tur att när sambon jobbar när jag rider, kommer mormor nerdundrandes från S-vall. Hon tar alla chanser att få vara barnvakt... Jag kan förstå att det måste vara jobbigt att sällan få avlösning. Det är ju tillräckligt jobbigt att vara förälder, även om man är två som delar på ansvaret.

Nyår blir jag nog hemma i lägenheten med Leo och hans mormor. Sambon ska på fest i Uppsala, och den orkar jag inte följa med på.

• Lallara

Maaxan: Aha, vad tråkigt att du känner så. Själv tycker jag att det är jättemysigt att åka upp dit, även om jag inte skulle vilja bo där just nu. Men jag har kompisar som känner precis som du!

Jag har fått frågan "vad kommer han ifrån?" en gång. Jag förstod inte vad personen menade, men min mamma som var med svarade snabbt "härifrån!" .
    Jag skulle inte ta illa upp om någon frågar OM Leo är adopterad, däremot känns det tråkigt när folk tar för givet att han är det!

• Lallara

Maaxan: Nu bor jag i Sundbyberg. Flyttade hit 2000. Har också bott ett par år i Umeå, när jag pluggade. Var bor du nu? Trivs du bättre?

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2