• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

gutegirl skrev 2006-11-23 16:45:38 följande:
    Om ni bor i stockholm, så finns det en affär på kammakargatan som heter Taj´Mahal. De har massvis av bra produkter! VIGI VIGRI SNIPPI! MIRRI IT FILKIT!
    Tack så mycket för tipset! Får besöka den butiken när jag är i Sthlm nästa gång. Jag bor i Nykvarn, ligger utanför Södertälje
  • Sofie1979
    Lovely SunShine skrev 2006-11-23 16:51:58 följande:
    Men maaxxan! Nu är ju du lite oförskämd tycker jag vem ger dig rätten att säga vad jag gör eller inte! Dert var ju precis vad jag gjorde, jag  tittade in i den här tråden som en Afrikansk kvinna,  och ville lufta fram mina erfarenheter om VISSA svenska kvinnor som har barn med afrikaner, att det lätt uppfattas så som jag har uppfattat det idag! Maaxxan det verkar som du visst har problem med mig!! sen till alla andra som brukar vara här. hur sköter ni era barns hår? själv tycker jag att min dotters hår är jättesvårt att göra något med då hon har sin pappas hår. kom igen nu du börjar bli löjlig! I stockholm tex kan man gå til thaj mahall och köpa hårfett, gör håret mjuk! om era barn har ganska hårt o torrt hår kan det vara bra att göra en jätte lätt parmanentning för att göra håret mjukare, inte så att håret blir rakt utan mer att mjuka upp det! Det finns schampoo allt möjligt!
    Tack för tipset om hårfett, ska testa. Blir det inte väldigt fett då??
  • Sofie1979
    Lovely SunShine skrev 2006-11-23 17:02:17 följande:
    Nä man kan ta ganska lite, ska försöka få inbilder så du kan se min hårtyp! men när jag var liten hade jag jätte tort och jag kallar det svinto hår!!! det var nästan hårt om man inte blötte det lite! Så nr jag börjader fläta mig kom vi på att man kunde ta hårfett och sen föna ut året lite föriktigt och så blev det genast lätt kammat!!! Tänk oxå på att din dotter behöver extra vitaminer till hennes hår efter som hon behöver mer sol! Vitaminerna är jätte bra för både håret och huden!!!
    Ok då vet jag. Men vad för vitaminer?? Vanliga som finns på apoteket menar du??
  • Sofie1979

maaxan: Vet att du inte ställde frågan till mig, men svarar ändå  Till Casey använder jag minderm eller locobase och till Isabelle brukar jag ha barnolja och smörja in med.

• Sofie1979
    maaxan skrev 2006-11-24 11:12:54 följande:
    ts- tack går lika bra från dig=) hur torr hud har dom? min kadia har väldigt torr och jag ahr prövat barnolja men jag tycker inte att det var så bra, det lade sig liksom en hinna på huden. vil ha nåt som sjunker in ganska snabt.
    Casey har väldig torr hy. Ibland kliar hon sig så att hon får små sår. Men det har fungerat bra med de hudkrämer jag skrev. Isabelle är lite torr och där räcker det med barnolja, använder en som är i sprayform, tycker den är bra och brukar inte lägga sig som en hinna.

Sen finns det en bra produkt som heter Weleda, de säljer både krämer och oljor, fick det på BB till Isabelle, för hon var väldigt torr då.

http://www.weleda.se/weleda_baby/barn_och_hudvaard/hud/

Sofie
  • Sofie1979
    sassysashgirl skrev 2006-11-26 11:37:57 följande:
    hallojsan!! Mina små pojkar e oxå blandisar från UGANDA!Mario är 1½ Och Hakim 4 månader!
    Välkommen till oss!
  • Sofie1979

Det är verkligen roligt att läsa det ni skrivit! Tråden har blivit riktigt trevlig!

Själv har jag inte märkt någon form av laktoskänslighet på Isabelle, inte Casey heller. Fast deras pappa säger att han reagerar på just mjölken här i Sverige, men när han bodde i Uganda som mindre drack han mycket mjölk Fundersam konstigt tycker jag, men det är väl skillnad på mjölken här och där.

• Sofie1979

Annis123: Tack! Har faktiskt inte tänkt på det. Men min dotter var inte så mörk när hon föddes, men hon blev mörkare dag för dag tycker jag

• Sofie1979

Annis123: Ja, hon var inte spec. mörk på de bilder hon var 2 veckor, men hon hade lite brunare ben faktiskt Vilken bild menar du då? Nej, hur mörk hon skulle bli visste jag inte, men hon blev mörkare, men inget som jag tänkt på Men det är väl så när man är med dom hela tiden, annorlunda för någon som inte sett dom på ett tag. Nu ser jag ju det på bilder

• Sofie1979
    ang skrev 2006-11-29 15:05:33 följande:
    här är en sommarbild på min stora tjej... vi var på semester utomlands o tjejen blir jätte mörk o fin (stolt mamma till Tyra 13/8)
    Söt liten tjej du har!
Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2