• maaxan

Afrika i blodet?/del 2

C-dot
    jag "Skaffade" inte barn utan det råkade hända. sen är det kanske inte ett överlagt beslut att skaffa barn med en svart man. jag gjorde det för att jag älskade honom, inte med tanke på barn.
    sen var jag oxå säker på att han skulle ställa upp och hjälpa till med sånt. men livet kan förändras fortare än man tror. speciellt när man skaffar barn. jag förstår att du och din kille inte har några än.

sen funderar jag faktiskt på att låta någon göra dreads på henne så att jag ska slippa bekymra mig. är det någon här som har erfarenhet av sånt? jag har bara skött hennes pappas dreads förut.

• maaxan

blomstrande- har du nåt tips på bra hudvänliga produkter? tex som leave in conditioner, sånt som inte innehåller en massa dåliga saker? olivolja var ett jättebra tips, har faktiskt använt det på mitt eget hår som inpackning. ska pröva det på dottern.

• maaxan

blomstrande - tack ska pröva det. vet du vad det innehåller? jag vill helst inte utsätta min dotter för en massa skadliga produkteroch då menar jag såna somkan orsaka allergiska reaktioner.

• maaxan

blomstrande tack jag ska testa det på henne, om jag kan hitta det på taj mahal, ska gå dit och fråga. fast namnen gör en ju lite fundersam=)mayonnaise =)

• maaxan

blomstrande- har du även nåt bra tips på hudcreme till små barn som har väldigt torr hud? skadar inte att fråga=)

• maaxan

ts- tack går lika bra från dig=)
    hur torr hud har dom? min kadia har väldigt torr och jag ahr prövat barnolja men jag tycker inte att det var så bra, det lade sig liksom en hinna på huden. vil ha nåt som sjunker in ganska snabt.

• maaxan

systerduktig - allt prat om hår är för att jag bad om tips=) det verkar visserligen som om jag är den enda som tycker att min dottershår är jobbig och svårt att hålla på med så därför bad jag om tips.
    du behöver ju inte svara om du inte vill. =)

annars är jag tacksam för alla bra tips jag har fått, vi ska ut och shoppa nåndag och sen ska jag testa några av förslagen.
    ha en trevlig helg

• maaxan

sassysashgirl-
    Det verkar som de flesta blandisarna har torr hud! Många mulatter med Mjölkallergi finns det också! konstigt!

hur visste ni vilken allergi det var? jag är ganska säker på att min dotter är laktosintolerant och jag undrade hur man märker om det är något allvarligare? har varit på sjukhuset och eftersom att jag är laktosintolerant så utgår dom ifrån att hon oxå är det.

• maaxan

michiagnes-
    om man är laktosintolerant så blir man gasig, uppsvälld och får ont i magen även lös mage förekommer ofta. det var det jag reagerade på när det källde min dotter.
    inte förstoppning. sen är allt det uppräknade i olika grad och vad man äter. och hur mycket man tål. laktosintolerans går bara att kolla genom uteslutningsmetoden inte med blodprov eller nåt. mjölkproteinallergi kan man ta ett blodprov och kolla tror jag.

• maaxan

michiagsnes- ingen orsak,=) det är väl sånt tråden är till för=)

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2