• Alvida

Afrika i blodet?/del 2

Varför inte ansöka om ensam vårdnad nu?!

• Alvida

Maaxan: Det förstår jag, så himmla tråkigt! 

• Alvida

Maaxan: Man ska verkkligen säga ifrån! Jag fattar inte hur dom kune göra så mot din dotter! Har hon redan varit hela dagen på dagis, o varit "sjuk" har hon väll redan hunnit smitta ner alla andra barnen, då kunde hon ha stannat en h till för att få vara med på lucia firandet!
      Ibland fattar man inte hur folk tänker!?

• Alvida

Maaxan: Jag förstår vad du menar på sätt och vis! Alla önskar sig avlastning då och då, och alla har verkligen inte den möjligheten att få vara lite själv!
    Jag var ute nån gång då och då när min son var liten (har babblar jag igen om när min son var lite, hoppas jag inte blir för tjatig..) fram tills han hade för andra gången feberkramper. Jag kom hem ganska tidigt och telefonen ringde, då var dom på väg upp till sjukhuset. Ni kan kasnke ana hur dum, skyldig på något sätt jag kände mig. Jag var inte full, men jag hade ändå druckit två öl. Så sedan dess klarade jag inte riktigt av att gå ut igen, har faktiskt bara varit ute några enstacka tillfällen sedan dess..

• Alvida

ordblind som jag är stavar jag fel här och där, men ni fattar ju vad jag skriver!

• Alvida

Jag har aldrig fått frågan om jag har adopterat mina barn. Dom är rätt lika mig och jag ser nog för ung ut för att ha fått lov att adoptera!

• Alvida

God Jul allesammans!
    Vi har det stressigt värre, men inatt är det mesta nog fixat!
    Vi har såklart julgran, och Isabel (8mån) låter den vara, hon kände på granen och märkte att den var stickig. Så nu låter hon den vara! Min förståndiga lilla flicka!
    God Jul!

• Alvida

Jag känner också en viss lättnad över att julen är över! Nu ska man bara vila upp sig inför nyårsafton. . :)

• Alvida

Min Isabel blir också rädd för smällarna!

• Alvida

Åh vad skönt att börja på det nya året! Först nu känner jag mig utvilad! Vi har haft både jul firandet hos oss och nyårsfirandet! Eftersom vi inte har diskmaskin och jag är den som diskar mest här i huset,  så har min händer blivit så torra och nariga av allt diskmedel!

Min lilla flicka har blivit så mammig, och jag ska börja jobba första februari- är lite nervös för hur det ska bli. Även om hon ska vara med sin pappa..

Michanges: >Villken otrevligt granne, jag hade tagit illa vid mig!

• Alvida

Ewa Lina:
    Ingen aning!
    Användbara saker som är svåra att få tag på där eller saker som är mycket dyrare där än här..

• Alvida

Jag tror också att man föregår med ett gott exempel om man visar sina barn att man har ett "intresse" utöver jobb/plugg och hemma städning.
    Men vill ju inte att änns barn ska tro att man ändast lever för dem! Det kan nog bli en börda för barnen. Om ni fattar vad jag menar!

• Alvida

*stolt mamma ville skryta av sig* Var på BVC i dag med Isabel och BVC tanten sa "Hon får ett stort A+"

• Alvida

L83: Hon följer sin kurva till punkt och pricka! Plus att hon är ett charmtroll så det var nog för alltihop!

Det är jätte skönt att Isa mår bra, min pojke växte bara på längden när han var liten kändes det som och har aldrig haft de där ekra kilona som så många arn har. Jag har altid varit lite orolig för att han skulle vara för mager! Så jag kan förstå lite av änglsan man kan bära på!
    Hoppas att det går bra imorrn!

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2