• maaxan

Afrika i blodet?/del 2

jag bakar tyvärr inte. kan inte=( och jag har det lite svårt att ta mig till andra människor då jag inte känner några här. vi brukar mest vara hemma och läsa bok eller lägga pussel. men jag har inte så mycket tålamod med sånt då jag vet att jag har massor som borde läsas innan nästa veckas föreläsningar. önskar att hon var ett sånt barn som kunde sitta själv och leka i lugn och ro.

• maaxan

tror ingen här ville leva ensam med sina barn om pappan hade skött sig. sen att det inte har hålligt beror ju oftast på att männen inte vill ta ansvar och tror att de ska kunna bete sig hur de vill. de flesta skaffade ju barn av kärlek och lider av att allt belv förstört. framför allt för barnens skull.

jag önskade att min dotters pappa skulle se hur stor skada han gör mot henne. och hon har ingen annan från hans släkt här utan det är bara hon och jag.

• maaxan

alvida - jag har en kokbok och massor med recept som jag hittar över allt och sparar=9 men orken finns inte där då jag vet att det inte kommer att bli bra. känns som en massa kladd i onödan bara=) sen är micron min bästa vän då det gäller matlagning=)

• maaxan

alvida - jag vet!!!!=) är otroligt latoch bortskämd av hennes pappa=) men men inte så mycket att göra åt saken=)

• maaxan

lallara - teneriffa? guuuud vad skönt! vill oxå åka iväg nånstans. hoppas att ni hade det mysigt.

• maaxan

queenie - låter bra =) så länge jag slipper städa efteråt=) kan ju tänka mig hur smutsigt det skulle bli med småttingarnas hjälp=)

• maaxan

sugarbabe - tur att det finns någon som gillar att städa=D själv hatar jag det. förut behövde jag inte det när jag bodde med min dotters pappa men nu så är man ju så illa tvungen=) men då blir det ju sällan så att man smutsar ner mer än vad som behövs. jag tycker väl att det ä ok att baka, inte det roligaste jag vet för det slutar alltid med att man äter alldeles för mycket av godsakerna. och sen är ju disken så himla jobbig efteråt=)

• maaxan

vi skulle ha gjort det om det blivit en pojke, men det blev en tjej.
    jag tycker att omskärelse på killar är frächare och om det är viktigt för pappans religion eller traditioner så tycker jag att det är helt ok.

kanske inte det svaret du ville ha men du får det ändå=)

• maaxan

vet ni vad jag har tänkt på?

jag funderar på hur det kommer att bli när våra små blandisar (med risk för på hopp=P)växer upp med hela identitets frågan och framför allt vi som är ensamma med barnen. vad tror ni händer den dagen ni träffar en ny tex om det är en svensk eller från nåt annat land? barnen kommer ju att få svårt att se den personen som en faders figur. dessutom vilket inflytande tror ni att deras pappor har på barnen, vissa av oss har ju ex som sysslar med mindre olagliga saker och är allmänt oansvariga.
    jag vill då INTE att min dotter ska se upp till sin pappa på det sättet, han är inte nån jag vill ha som en manlig förebild till henne, för det sägs ju att vi tjejer letar nån som påminner om vår egen pappa. och om hon kom hem med en sån man skulle jag bli helt förtvivlad.

hur gör man för att undvika detta? jättevirrigt jag vet, men hoppas att ni fattar hur jag menar.

• maaxan

eller hur gute girl....
    vem 17 ska de se upp till som är värdig detoch kan visa att bara för att man är mörk så är det ingen mening med att bara sätta sig ner och tycka synd om sig själv.
    jag vill att min dotter ska få en bra framtid men med en pappa som är skit så vet jag inte hur jag ska lyckas med det.

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2