• maaxan

Afrika i blodet?/del 2

mirax-det är inte det att jag inte tycker om att vara med henne utan mer att aldrig nånsin göra nåt annat än vara med henne. skulle vilja göra nåt ensam nån gång eller bara komma ut och träffa folk. jag har varit med henne 24/7 sen i juli och hade det inte varit för dagiset hade jag blivit tokig.
    hoppas att ni fattar hur jag menar.

• maaxan

jag ätnker försöka ta mig ut då lillasyster kommer ner, då kan hon få vara barnvakt en kväll, sen kanjag leva på det ett par månader till=)
    innan jag flyttade hit var det aldrig nåt problem med barnvakt så då var jag ute ca en gång i månaden ungefär, och jag är ju bara 22 så det känns lite som om man missar når när man är hemma hela tiden , fast då jag väl är ute så tänker jag jämt, var det det här jag längtade efter??? och då är det sällan så kul som man har föreställt sig.

systerduktig - att ha en barntillåten nyårsfest låter ju som det ultimata nyåret=) hoppas att ni får kul.

• maaxan

jag fick den frågan då dottern var ca 3 månader o jag o en annan mamma var på promenad, vi stannade för att småttingarna var hungriga och min kompis ammade sin doter och jag satt med flaskan till min. då kommer ett medelålders par fram o frågar.. när fick du hem henne då??? jag var 21 då och tyckte att de måsta vara helt dum i huvudet som tror att man får adoptera när man är så ung. men vissa förstår ju inte bättre, hade de frågat om hon var adopterad hade det inte gjort så mycket men att bara anta att hon var det irriterade mig en del.

• maaxan

sommarmamma - vad kul att din mam är med på att fira jul. förra året vägrade min dotterpappa att fira jul bara för att det inte var hans religion. i stället gick han till en kompis och söp sig ful!!! så det är ju jätte bra att din man ställer upp och "tomtar" för er son=) hoppas att ni får en trelig jul.

• maaxan

lallara - jag är oxå därfifrån. och hela familjen bor däruppe. själv är jag så tacksam för att ha kommigt därifrån. hatar den staden. den har bara gett mig otur i hela mitt liv.

mirax - jag tycker att det är jobbigt att ha henne upp i mig hela tiden, jag älskar henne jättemycket men jag har aldrig velat ha barn överhuvud taget så jag har inte så mycket tålamod och jaf tycker inte att det är kul att leka med henne. framför allt inte när jag aldrig kan göra nåt annat, jag får inga andningspausar så det känns som om man kvävs. det är svårt att förklara. jag vill bara vara fri igen, kunna göra vad jag vill när jag vill och det går inte när man är ensam. att vara två i en familj är så himla mycket lättare...

• maaxan

lallara - vart bor du nu? var det längesen du flyttade?

• maaxan

i sthlm jag oxå=) älskar att bo här=) flyttade ner första gången direkt efter studenten med en kompis och bodde här 1,5 år. träffade min dotters pappa och blev gravid så jag bestämde mig för att flytta hem igen. stort misstag. exet följde med och det gick bra ett tag. sen var han som sagt otrogen o jag kom in på universitetet här så jag kom hit igen och här är hemma nu för mig.=) får ångest över tanken på att åka till s-vall nånsin igen.
    vart träffade du sonens pappa nånstans?

• maaxan

jag har aldrig haft svårt att lämna min dotter då hon är lätt att ha hos en barnvakt. hon sover bra och äter bra vart hon än är och det är så skönt. jag kan lämna henne hos en kompis som hon inte har träffa så mycket men jag vet ändå att det inte är någåt problem och det är skönt=) jag har för det mesta en ganska lättsam fast aktiv unge=)

• maaxan

lallara - jag vet inte vart mitt ex är för tillfället då jag inte har hört ifrån honom å¨6 veckor. tror att han är i gambia med horan som han var otrogen med. så du behöver inte hålla koll tyvärr=) fast om du råkar se en lång mörk kille med dreads så är det entingen mitt ex eller hans kompis som ser likadan ut=)
    hoppas att du får det trevligt där i jul i alla fall.

• maaxan

lallara - varför flyttade du ifrån s-vall? o hur länge sen var det? såg att du är lite äldre än mig, så jag vet nog inte vem du är. annars hade man kanske vetat. som du vet har man koll på alla man gått i skola med tyvärr. alla vet allt om alla=)

• maaxan

jag hade oxå tänkt omskära om jag fick en pojke. tycker att det är fräschare så.

• maaxan

zizter - hejsan, kul att du hittade hit=) här är det oxå ganska lugnt ibland, tyvärr men håll till godo med allt. hitta gärna på nåt som sätter fart på tråden igen=)

• maaxan

god jul allihopa, jag o dottern kommer att ha en jätteskön jul för oss själva.

• maaxan

hej allihopa, hoppas att ni har haft en härlig jul. vi har haft det så lugnt och skönt=) i morgon kommer lillasyster ner o hälsar på så det inte bär utgång för mig=) lite frihet ett par dagar, ska bli jätte kul.

så nu har vi kommit fram till det bästa på julen... nyår!
    jag ska försöka hitta nån bra fest nånstans om jag har nån att gå med. vad ska alla andra göra?

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2