Stockholm Till Råsunda?
Hur tar man sig enklast till Råsunda stadion från flygeti Stockholm?? Buss... tåg?
Hur tar man sig enklast till Råsunda stadion från flygeti Stockholm?? Buss... tåg?
snälla någon???
Jag tror att flygbussen från Arlanda (om det är där du landar) stannar vid Solna station. Kolla upp det. Isåfall kan du ta buss 509 mot brommaplan och hoppa av vid Råsunda stadion.
Om du däremot landar i bromma kan du ta samma buss 509 från andra hållet, dvs. mot Djursholms torg och hoppa av vid Råsunda stadion.
Gå på match, månne?
Shit, du e ju bara bäst!
Första gången jag ska till Stockholm "själv" hehe
Sist va de skolresa i sexan, typ tio år sen eller nåt.
Vi landar på arlanda, tänkte gå på stan eller nått e de långtt till råsunda från stan? MAn ska ju köa oxå
Japp, ska på matchen imon.
Flyger 9:30.
om jag ska till city tar man buss 509 dit o sen går den till Råsunda 509 oxå? Hur lång tid tar det från city-Råsunda eller arlanda-Råsunda?
Ja, det är långt att gå från stan till Råsunda.
Om du ska gå på stan innan är det enklaste sedan när du ska till Råsunda att ta buss 515 från Odenplan mot Sundbyberg. (Den går uppifrån kyrkan, om du står på odenplan och tittar mot kyrkan så är busshållplatsen till höger om kyrkan.) Fråga busschauffören, du vill av vid Råsunda torg, jag tror att busshållplatsen heter Stråket, säg att du ska på matchen så fattar han/hon.
Du kan också ta blå linje på tunnelbanan till Solna centrum, men bussen är ju trevligare. Tar lite längre tid, men trevligare.
Tunnelbanan är nog allra enklast när jag tänker efter. Men se till så att du inte hamnar på fel linje (blå linje delar sig) så att du åker mot sumpan istället för solna. Du ska åka på tåget mot Akalla, INTE Husby.
Nä, om du ska till City från Arlanda tar du flygbussen hela vägen till city.
Tcentralen-Råsunda med tunnelbana tar cirka en kvart.
Odenplan-Råsunda med 515 tar cirka 20 minuter.
Buss 509 går mellan Djursholm och Bromma via Solna och Sundbyberg, den går inte via city utan håller sig ute i norr-västerort.
ok, så bussen 509 från arlanda o från city buss 515 från odenplan mot sundbyberg... så komplicerat ushh...
Du ska inte till matchen eller?
TUSEN TACKKKKK
jaha, så bussen 509 åker mot solna den kör inte förbi city då.
Ska ta bussen enklast att fråga chauffören då.
nej, vänta, missförstånd. Alltså 509 går INTE från arlanda utan från solna station!
Du måste ta flygbussen från arlanda. Jag tror att den stannar vid Solna station, kolla upp det. Därifrån kan du ta 509 mot råsunda!!
Lycka till, nu ska jag försöka somna om!
Nej, jag ska inte på matchen. Däremot ska jag njuta av spektaklet utanför när jag åker förbi med bussen från jobbet.
hoppsan, nu då.
flygbussen från arlanda o den kör kanske mot solna.
kan man inte gå från solna till sation då? eller ska jag ta buss 509 då sem?
Kollade upp åt dig.
Om du tar flygbussen som går från Arlanda mot Bromma så stannar den faktiskt vid Solna Centrum. Det är precis vid stadion.
Här har du länken.
www.flygbussarna.se/tidtabeller/arlanda.pdf%22flygbuss%20arlanda%20h%C3%A5llplatser%22
va de e gooooo
pöss