• C r e d o

Nån som testat åtta dagar efter pos äl-test?

Är ju bara SÅ sugen på att testa, men har aldrig testat så tidigt förut. Har bim på måndag-tisdag. Någon?

• Svar på tråden Nån som testat åtta dagar efter pos äl-test?
  • Börnen

beror väl lite på hur lång luthealfas du brukar ha? Har du typ 10 dagar så kanske, kanske. Har du kanske 14 som är mer normalt så är det väl totalt hopplöst att testa redan nu?

Börnen v. 35
  • Maxie

Ja det låter lite väl tidigt. Du vet, ägget fäster ju sådär 6-7 dagar efter äl och sen börjar kroppen producera grav-hormoner. Och ältestet brukar ju bli positivt nån dag innan själva älen. Så vänta du några dagar till åtminstone. Iofs kan du ju testa nu men bli inte ledsen om det blir negativt. Intressant vore det om du plussar redan nu. För du har väl inte tagit nån äl-spruta som kan inverka på testet?
    Lycka till!

• C r e d o

Hej, och tack för era snabba svar! Jag kunde inte hålla mig, men det var negativt. Blev inte SÅ ledsen eftersom jag tror det är som ni säger, alldeles för tidigt. Ska vänta till helgen, då borde det vara större chans att det visar rätt. Tack, tack!

• sira

Hej!
    Jag testade också idag negativt på dag 15 efter ÄP. Jag testade nu direkt efter lunchen alltså inte med morgon urin. Vad tror ni finns det fortfarande en chans? jag har normalt 35 dag

• C r e d o

Vet inte hur det är med äp, sira, men jag testade negativt ända fram tills i dag, dag 12. Nu var det jätte, jättesvagt positivt!

Svar på tråden Nån som testat åtta dagar efter pos äl-test?