• Busymommy

Kan man använda Zone/tigerbalsam o sånt när man ammar?

Ja som rubiken säger : Kan man använda Zone/tigerbalsam o sånt när man ammar?

Jag har så himla ont i nacken o ryggen till o från, mest till . Så jag tänkte inhandla lite smörj som man kan ta så man slipper äta tabletter...
    Vet ni om det går ut i mjölken?
    2 barnsmor... 3,5 år o 12 veckor
  • Svar på tråden Kan man använda Zone/tigerbalsam o sånt när man ammar?
  • Sara 1981

det står på tuben eller kartongen.

jag tror inte man får ha det

• Jennie Brunflo

Du får inte använda massola, tigerbalsam, massageolja med värmeeffekt, cellulitkräm eller andra liknande medel när du ammar.

Zon och liknande kan du använda om du rådgör med någon läkare först. Det kan gå över i bröstmjölken.

Allt du har på huden och allt du stoppar i munnen hamnar i din kropp.
    Så allt du har på huden ska du vara beredd att äta - för din kropp tar upp det likväl sådant som du stoppar i munnen.
    Det fick jag veta av en hälsonisse.

• Busymommy
    Sara 1981: Ja, det förstår jag att det står på kartongen , men jag tänkte att om nån visste så slipper jag åka dit och tro att det går bra. Men tack ändå!
  • Busymommy
     Jennie Brunflo oj oj,,, okej, då vet jag , tack!

Så synd, då blir det till att ta tabletter... panodil går ju bra nån gång när man har väldigt ont. vill ju helst inte ta nåt alls....
  • AnnMarie

zon går ut i kroppen, men hur tigerbalsam gör kan jag inte riktigt svara på. Finns något som heter zinaxin ice på hälsokostbutiker vågar INTE säga om det går ut i kroppen och om det är farligt. Jag säga gå in och fråga om det gör det så har jag inte sagt för mycket eller för lite. Den tycker jag funkar kanon. Den lindrar ömhet och inflammationer.

• kasa

UNNA DIG EN MASSAGE !!!! hos nån som e utbildad .....

• Busymommy
    kasa: Det låter underbart, kanske ska göra det!
  • Essica

Jag fick ett strängt nej av min läkare med alla smärtlindrande salvor...

• Busymommy
    Essica: Tack för ditt svar. Då är det nog så... känns som de flesta svarat att de tror att det inte är bra...
  • Hallonpaj

visst får man väl använda zone? Eller iprenkräm?

Läs på asken!

• Busymommy
    Jag har gått in på Apoteket.se nu och kollat, det är okej med zon men inte med tiger balsam.....
    Tack för alla svar!
Svar på tråden Kan man använda Zone/tigerbalsam o sånt när man ammar?