• EnilemmE

För kallt vatten!!?

Idag när jag kom till jobbet fyllde jag som vanligt på min vattenflaska i vår "vattenautomat". Jag brukar vanligtvis vänta en stund med att dricka för vattnet är alltid så kallt, men idag väntade jag tydligen inte tillräckligt länge.. Jag drack några snabba klunkar och efter en stund blev jag svimfärdig och illamående!!
    Min chef satt jämte och undrade hur jag mådde och då berättade jag att det hänt en gång innan när jag druckit kallt vatten och hon sa då att det inte är bra att dricka föör kallt vatten, för då reagerar bebisen jättestarkt på det och kan framkalla både illamående och svimkänslor!!

Är det fler som råkat ut för detta??
    Ta det annars lite som en varning för att dricka alltför kallt vatten!!

Februaribebisch i magen!!
  • Svar på tråden För kallt vatten!!?
  • evaviola

Har aldrig hört det innan. Drick alltid superkallt. Tror inte att det är bebben som reagerar utan din egen kropp.

• Novus

Man ska ju helst inte dricka för kallt, vad det än är. Ljummet vatten är bäst för kroppen

• EnilemmE

evaviola: Min chef sa att de ger en riktigt kallt vatten om man är på kontroll hos BM och de vill att bebisen ska börja röra sig och komma igång, så lite ligger det nog i det!!

• TorpSara

Ja visst kan man få protester om man dricker kallt. Rätt roligt faktiskt. Men det är inte farligt för vare sig mor eller barn!

• EnilemmE

Lite jobbigt bara när man mår dåligt av det..

• Duckan74

Näe, dricker allting kallt. Tycker inte om vare sig ljummen mjölk eller vatten. Inte fått nån konstig känsla. Iskallt ska det vara när jag dricker och kokhett när jag duschar och badar.

• Novus

På jobbet kom förresten en av Sveriges bästa handbollsspelare och skulle köpa en cola. Han ångrade sig dock när vi bara hade kalla med kommentaren "Nä, så kallt kan man ju fan dö av"

Kroppen måste jobba mer när det är kallt vatten, och tar hand om det bättre när det är mer ljummet. Därför är det betydligt bättre med ljummet om man är törstig

• EnilemmE
    Duckan74 skrev 2006-10-10 13:37:10 följande:
    Näe, dricker allting kallt. Tycker inte om vare sig ljummen mjölk eller vatten. Inte fått nån konstig känsla. Iskallt ska det vara när jag dricker och kokhett när jag duschar och badar.
    Jag dricker inte heller ljummet vatten, eller mjölk (urk), men vattnet som kommer från vår "automat" är verkligen svinkallt!! Och det är visst det som kan ge den här reaktionen!!
  • evaviola

Ja, visst reagerar bebisen, men förstår inte hur den skulle vara orsaken till att du mår illa o känner dig svimfärdig bara för att du druckit kallt....

• Novus

Kul med respons när man svarar Fundersam

TS, en gravid blir ju tex mer anfådd coh trött iom graviditeten. När man dricker kallt vatten måste ju kroppen jobba mer för att ta hand om det. Är dte så, så är det ju inte konstigt om man mår lite dåligt

Svar på tråden För kallt vatten!!?