• EnilemmE

För kallt vatten!!?

Idag när jag kom till jobbet fyllde jag som vanligt på min vattenflaska i vår "vattenautomat". Jag brukar vanligtvis vänta en stund med att dricka för vattnet är alltid så kallt, men idag väntade jag tydligen inte tillräckligt länge.. Jag drack några snabba klunkar och efter en stund blev jag svimfärdig och illamående!!
    Min chef satt jämte och undrade hur jag mådde och då berättade jag att det hänt en gång innan när jag druckit kallt vatten och hon sa då att det inte är bra att dricka föör kallt vatten, för då reagerar bebisen jättestarkt på det och kan framkalla både illamående och svimkänslor!!

Är det fler som råkat ut för detta??
    Ta det annars lite som en varning för att dricka alltför kallt vatten!!

Februaribebisch i magen!!
  • Svar på tråden För kallt vatten!!?
  • Duckan74

Hihi, då måste jag nästan testa det för att se om min redan vilda bebis blir helt galen på mig

• EnilemmE

Novus: Helt klart att det kan vara så.. Men om man inte är ett dugg anfådd utan man dricker liksom bara för att släcka törsten, så verkar det konstigt om man mår dåligt en stund..

evaviola: Jag kopplade direkt samman det kalla vattnet och illamåendet/svimkänslan för det hade hänt en gång tidigare när jag druckit av "samma" vatten och speciellt efter att chefen sa att det visst kunde vara så..
    Får helt enkelt kontakta en BM för att få klarhet i det!! Det är ju tråkigt om man ska må dåligt när man egentligen inte behöver!!

• evaviola

Novus: Nä, precis. Inte konstigt att KROPPEN reagerar så. Bebisen reagerar säkert oxå, men det är inte BEBISEN som gör en illamående och svimfärdig, utan kroppens reaktion.

• Mollie

Oj, det har jag då aldrig hört talas om faktiskt... Dricker jämt kallt...

• EnilemmE
    Mollie skrev 2006-10-10 14:26:50 följande:
    Oj, det har jag då aldrig hört talas om faktiskt... Dricker jämt kallt...
    Mår man inte dåligt av att dricka superkallt vatten, så varför inte, det är ju inget farligt som händer!! Men jag mår ju jättedåligt i en stund, så jag bör nog hålla mig ifrån det där kalla!!

evaviola: Men det måste ju ha nåt samband att jag är gravid, för jag har aldrig blivit så "dålig" när jag druckit jättekallt som ogravid!!
  • highfive

i slutet av min graviditet kunde jag inte dricka vatten såvida det inte var iskallt. hade jättemycket isbitar i !

jag märkte aldrig att min dotter reagerade speciellt på det för hon var nästan alltid livlig inne i magen

• celica

hm ja det låter konstigt...men det är kanske så kroppen reagerar!! Har ingen aning, har inte märkt något sånt....men samtidigt kanske det blev en chock för bebben, vet inte så jag ska inte yttra mig....

• Lepa

Kanske var det så att du ställde dig upp fort när du skulle hämta vattnet och därmed blev svimfärdig o illamående! Detta är bara en teori om du satt ner innan...inget jag säger att så här är det! Man kanske ska kolla lite runtomkring händelsen...innan!

• EnilemmE

Lepa: Tyvärr brister din teori, för jag stod upp när det hela kom över mig..

• Lepa

Mm, men ibland så behöver du inte ha rest på dig direkt utan kan komma efter ett tag! Tror iallafall inte det iskalla vattnet påverkade din bebis så att du kände illamående...

• EnilemmE

Lepa: I och med att det har hänt två ggr så tror jag iaf att det har ett samband och även att min chef sa att BM sagt till henne när hon var gravid att hon skulle vara försiktig med kallt vatten, men alla är vi olika!!

• Lepa

japp det är ju sant alla e vi olika!

Svar på tråden För kallt vatten!!?