• NovJenny

Ikea ändrade leveransdatum! :-(

Förra veckan köpte vi en soffa på Ikea. Vi var noga med att fråga vilket datum den skulle levereras eftersom vi ska ha barn i slutet på nov.

"Mellan 18-20 dagar" fick vi till svar. Åh, vad bra, då köper vi soffan!
    Vi betalar den och får leveransdatum den 20:e oktober. (Perfekt)

I dag får vi ett brev från Ikea där de skriver att leveransen är försenad till den 29:e nov!!!
    Blir så ledsen, han SADE ju att den skulle komma den 20:e. Visst, leveranser kan bli försenade, men vi ska ju ha barn runt det datumet!

Nu har vi betalat soffan, gjort oss av med den gamla o.s.v.

Vi kan ju heller inte köpa en annan soffa, då denna är betalt och allt.

Nä, jag blir så less...

...45 dagar kvar!
  • Svar på tråden Ikea ändrade leveransdatum! :-(
  • Coppola

Jag e så trött på IKEA och sderas leveranser. Räkna tyvärr inte med att när soffan bäl kommer att den är HEL!!!

Har två kompisar som precis gått igenom IKEA och deras s-tans transporter.
    En skulle ha en soffa och en skulle ha en säng....
    De har fått se till att de som kör ut varorna fått ta tillbaka dem pga av att de varit trasiga 2 gånger!!

Sedan vet tydligen inte högerhanden vad vänsterhanden gör...för de flyttar leveransdatum ena stunden och nästa påstår de att de fått varorna och undrar om de betalt...JAAAAAA, för hundrade gången...

Man kunde kanske tro att ett så stort och erfaret företag skulle ha bättre ordning och SERVICE...men icke
    Peppar, Peppar så har jag itne råkat illa ut(än)

• NovJenny

Coppola: Låter inte sååå kul.

Jag bara undrar, hur kan man få en försening på över en månad?!

...45 dagar kvar!
  • NovJenny

Någon som vet om man ka "klaga" eller något till dem? Vi funderar på att kräva pengarna tilbaka. Vi ville ju ha soffan till den 20:e som de lovat! Och köpa en annan från något annat företag...

...45 dagar kvar!
Svar på tråden Ikea ändrade leveransdatum! :-(