• Fem

baggy mammajeans

ska man behöva gå runt i kärringbyxor bara för att man är gravid? Jag har letat mig fördärvad efter ett par snyggt tvättade lite baggy (absolut inte hipphopphäng, det är inte det jag menar) jeans men det verkar ju vara helt jävla omöjligt.
    Jag vill inte gå runt i hängslebyxor och bootcuts hela graviditeten, nu när vi närmar oss slutfasen vill jag dessutom hellre ha lite pösiga byxor än några som sitter som ett andra skinn. Och jag vill inte ha bootcut, d.v.s. tajt runt ben och rumpa och vida runt vristerna.

Någon som hört talas om nnågot så vansinnigt som snygga jeans till en graviding?

• Svar på tråden baggy mammajeans
  • Novus

Tro det eller ej, men jag har ett par sånna jeans du beskriver från Gekås!
    Inga mammabyxor, men de sitter så bra att de sitter perfekt under magen. Kostade 169 kr tror jag. Och jag är ändå i vecka 37 nu.
    Har inte sett sånna byxor någon annanstans

• Fem

nedrans! Jag som aldrig kommer komam iväg till gekås...

• TvåTrollsMamma

Jag köpte ett par  mamma jeans på hm som var ganska baggy iaf på mig.
    så tog m på dem sen är ju frågan om hur länge de sitter som baggy men jag viker ner den där mudden eller vad det kallas.. Jag avskyr också mamma byxor men de här duger iaf..

• Virus1

Hej!

Det beror väl helt på vad du har för storlek. Men jag har hittat ett par supersköna jeans (som inte är bootcut) på Lindex med hög midja och strech. Prova!

//i

• Kryssanetemum

O jag skulle vilja ha ett par stuprörsjeans, helt annat än "Fem" dock, men jag e oxå trött på alla bootcut-byxor. Vill ha ett par som e taighta i benen som jag kan ha inne i snygga stövlar. Någon som sett/har sådana?
    Dessutom ska jag på bröllop till nyår o behöver nåt snyggt att ha på mig, är då i slutfasen av graviditeten o kommer väl vara riktigt stor. Några idéer?

• Jenko

På Lindex har dom stuprörsmammajeans, jättefina! Titta där

• talvi

Jag har ett par baggy mammabyxor som jag fick leta länge efter. Vet ju inte vart du bor men jag köpte dem i Danmark där de har ett mycket större urval.

• Fem

ingen som vet nånstans på internätet där man kan hitta?

• Knyttet88

Jag har köpt ett par väldigt låga BLEND jeans i större storlek som funkar perfekt. Dem kan man ju dessutom använda efter förlossningen de första veckorna. Lycka till!!!!

• metallgem

Jag köpte ett par mammajeans på kappahl som är liite baggy, köpte en storlek större och sydde en mudd på så att dom "hänger" lite mer..

• smultrontrollet

Hej!

Köpte också ett par baggy jeans på H&M som jag älskar! De sitter faktiskt riktigt bra och de är supersköna med en härlig, bred resår i midjan men ändå med hyskor så man kan ha skärp i om man vill (och kan), ca 500kr.

Jag väntar mitt andra barn och bestämde mig tidigt för att inte göra om samma misstag som vid första graviditeten då det var svårt att föreställa sig hur stor man blir de sista månaderna. Då köpte jag ett par urjusta jeans (storlek small eftersom jag normalt brukar ha det) på POP som jag i 8e månaden var tvungen att klippa sönder på jobbet för att de spände så jag fick sammandragningar. Nu tänkte jag mig för och köpte Medium på en gång och det är så behagligt! Tycker att H&M har bra mammakläder till bra pris!

• Loanne

Hej Kryssantemum! Det finns svarta tighta byxor på H & M som jag tycker var jättefina! Så kolla där....

• Lilja07

yes, h&m har Synd man inte e gravid =)

• LiSSLiSSaN

Är det stuprörs? De svarta från H&M alltså?

• hjärnladyn

Jag hittade ett par på Topshop. Skitsnygga! Köpte dem tyvärr inte och nu ångrar jag mig grymt. Får nog åka dit och kolla om de finns kvar.

Svar på tråden baggy mammajeans