Inlägg från: Anonym (fulnaveln) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fulnaveln)

navelpiercing som är helt åt h-vete!!!! (äckligt)

Finns det någon annan som har någon erfarenhet av navelpiercing som gått riktigt snett?

Jag har tidigare haft navelpiercing i två omgångar men tog ut den när jag blev gravid. Nu så här efteråt, när man är lite i form igen tänkte jag att det vore roligt att ha en piercing igen.
    Så jag gick och pierca mig i naveln.

Till en början såg allt riktigt bra ut, men sen helt plötsligt efter någon vecka eller så, så svullna det upp som f*n, blev alldeles knallrött, och såg vidirgt ut.
    Jag gick tillbaka till pieringstället och fick en riktigt stark rengöringsmojs att ta på. Nu har jag gjort det i typ 6 dagar utan mycket förändring. Så idag var jag på boxträning, och när jag kom hem såg jag att min supertunna hud på den här "bollen" vid naveln spruckit och var och blod rann ut. Och det ser ut som den spruckit vi den öppning där min förra piercing snabbt. Det ser så jvla ofräscht ut alltså.

Nu har jag torkat med tops och satt på en steril kompress, imorgon ska jag träffa en sjuksyrra på apoteket. Jag kan bara inte rengöra huden något mer, den bara flagar av liksom *snyft*

jaja, ni som orkat läsa hit, har ni nån kommentar?

• Svar på tråden navelpiercing som är helt åt h-vete!!!! (äckligt)
  • Anonym (fulnaveln)

Jo jag tänkte ju kanske ta ut den, bryr mig inte om den där piercingen längre, vill bara ha en någorlunda normal navel nu....
    Men, de sa på piercingstället att jag skulle vänta lite, annars kanske infektionen liksom "kapslas in".

• Anonym (fulnaveln)

me too: Vilken tröst att höra att den blev ok sen igen. Man blir ju minst sagt orolig när man ser den i sitt nuvarande tillstånd. Men ok, då finns det hopp.

• Anonym (fulnaveln)

piercing: Det låter precis om min "stor varande boll" alltså.
    Tänk att det gick över för dig, det var ju skitbra. Får se om det går för mig också.

• Anonym (fulnaveln)

me too: hahaha, jaja, men lite ärr kan man ju leva med. Så länge det inte är en jävla krater i magen som jag fruktar nu.

• Anonym (fulnaveln)

wow tack för alla svar! Fl är oslagbart när man vill ha svar snabbt!

Det verkar som om jag ska härda ut lite till, men rengöra försiktigt och så. Får se vad sjuksyrran säger imorrn.

tålamod.....

• Anonym (fulnaveln)

ja, läkarbesök väntar jag nog länge med, ifall det ens blir aktuellt. Numer kan ju även sjukskäöterskor skriva ut penicillin (tror jag) jaja

Dementia: Det där med koksaltlösning kanske är något, jag kan ju ta ett glas, sätta det på magen (när jag står med magen neråt) och sen liksom lägga mig ner med glaset tryckt mot magen.

Vanlig rengöring tror jag nästan inte min hud klarar av, den är så tunn nu att det nästan blöder och flagorna hänger (uäck)

• Anonym (fulnaveln)

obs: kortison- men förtunnar inte det huden ännu mer? vad skulle det ha för funktión?

• Anonym (fulnaveln)

hannah: ja, jag hade haft den ute ca ett och ett halvt år, det syntes nästan inte längre ens en gång.

• Anonym (fulnaveln)

läste om fucidin och kortison, det kanske vore något, sjuksköterskan imorron kanske rekommenderar det.

• Anonym (fulnaveln)

fia lotta hus: ja just det, det är väl anitseptiskt va?

hanna: ska fråga syrran om det där med fucidin imrron. Kanske är vad jag behöver

Ha det gott alla, nu ska jag sova och försöka läka min kropp.
    ska läsa mer i tråden imorrn, ifall nån skriver mer nu. Suger åt mig som en svamp av alla tips.
    gonatt!

• Anonym (fulnaveln)

Åsa: Nej fy det låter ju fruktansvärt, stackarn. Vad hemskt när det blir sådana allvarliga konsekvenser av en sådan "liten grej".

Ja, jag ska ju iaf träffa en sjuksköterska idag så får ju se vad hon säger. Det ser faktiskt lite, lite bättre ut idag. Det har ju liksom runnit ut en massa skit från det, så idag ser det mindre ut, "bollen" har liksom krympt.

På tal om det där med självförvållat så fins det ju också ganska många sjukdomar och problem som kan betraktas som självförvållade om man vill.

• Anonym (fulnaveln)

kattlise: shit, vad otäckt det låter. Som tur är hänger det inte ut några köttslamsor på min (ännu...)
    Hur ser din navel ut nu då?

• Anonym (fulnaveln)

markattan- det vet jag inte...

• Anonym (fulnaveln)

markattan- det vet jag inte...

• Anonym (fulnaveln)

OK, har nu pratat med sjuksyrran om det hela. Hon rekommenderade mig bara att tvätta med klorhexidin, försöka få ut varet, och kanske lägga en klorhexidingenomdränkt kompress på naveln ett tag för att liksom "suga ut" varet.
    Om det ändå inte förbätttras rekommenderade ho att gå till läkare utifall penicillinbehandling var nödvändig /alt. ta bort piercingen.

Sedan sa hon också att det var en myt att om man tar bort smycket så kommer infektionen att kvarstå och det blir värre. Om man tar bort smycket försvinner infektionen efter ett tag sa hon.

Så, det var det. Nu sitter jag här o behandlar med klorhexidin, får se hur det går.
    Fortsättningen följer för er som är nyfikna och vill veta om det blir bra eller inte av denna behandling.

Svar på tråden navelpiercing som är helt åt h-vete!!!! (äckligt)