Nån som vet hur snabbt man får åka hem efter snitt ?
Hejsan. Nån som vet hur länge man ligger kvar på bb efter kejsarsnitt ? Om allt gått bra och barnet o mamman mår bra.
Hejsan. Nån som vet hur länge man ligger kvar på bb efter kejsarsnitt ? Om allt gått bra och barnet o mamman mår bra.
Jag skulle få åka hem efter 3 dar.
Dock fick jag en infektion i kroppen o blev kvar i 2 dar till.....
Jag tycker man ska vänta några dagar, jag fick feber 3e dagen, sen har man så ont så det kan vara skönt att bli upp passad,
jag kom inte ur sängen på ett dygn,
Ha inte för bråttom.
Lycka till
Jag åkte hem efter 2 dagar och mådde jättebra.
Läkaren sa att det visseligen var tidigt men att han hade haft en tjej som åkte hem redan samma kväll (snittad på morgonen).
Det tyckte jag var alldeles för tidigt - man är ju trots allt väldigt ostadig på benen.
Beror ju på hur du och bebisen mår.
Om allt är bra så brukar det kunna bli hemgång efter 3 dagar, annars kanske man får stanna längre.
Efter mitt andra snitt som skedde klockan 02 på torsdag morgon åkte jag hem vid lunchtid på söndag, och då hade jag ändå hunnit få en rejäl blodtransfusion också.
Jag mådde ok på söndagen och bebisen var ok så det var ingen ide att dra ut på det. Eftersom jag själv kunde ge mig mina Fragmin-sprutor (som ska tas i fem dagar) så var det heller inget problem.
Hej, här är en till som låg nästan ett dygn i sängen med feber och hög sänka! Dom tvingade dock upp mig samma kväll för att borsta tänderna, inte så roligt... *ler*
Lioness
Jag snittades kl 7oo sen mådde jag så dåligt och hade så ont att jag låg i sängen till kl 5 på morgonen dagen efter, med ett undantag 2 steg ur sängen så de kunde ta bort alla blodiga lakarn,
jag hade katetern kvar,
Jag hade så ont att jag inte KUNDE komma upp, sen när jag gick upp på morgonen och blev av med katetern så höll jag på att svimma så 2 sköterskor fick springa med mig till sängen,
Men att man blir så dålig är nog ovanligt, jag förlorade nästan 2 liter blod
Jag förlorade 2.5 liter nu senaste gången, fast det var inte pga snittet i sig utan pga orsaken till snittet - den vaginala förlossningen som freakade ut helt.
Jag kunde inte stå på benen, inte ens sätta mig upp. Fast jag försökte både sätta mig upp och gå till toaletten eftersom jag vet hur viktigt det är att komma igång. Man mår ju avsevärt bättre när man rör på sig även efter snitt. Men jag hade ingen ork. Hade inte speciellt ont (varken första eller andra snittet) men kroppen var helt kraftlös och jag var likblek. Blev ju snabbt bättre efter jag fick transfusion.
Efter mitt första snitt så var jag uppe och gick ett par timmar efteråt och det var väldigt bra för kroppen. Såg en stor skillnad mellan mig och de andra snittade mammorna som helst ville stanna på sina rum och i sängarna.
Efter vanliga normala snitt så ska man ju absolut upp och röra på sig, inte minst för att minimera risken för proppar.
annesophie: du har jätterätt, därför var de lite tjafsiga med mig sköterskorna, när jag låg i sängen och grät , suckade och skakade på huvudet och gick ut, ,
när min man hade operarat blindtarmen var det jättesynd om honom, han fick så mycket hjälp han ville, man efter ett snitt är man mesig om man inte hoppar upp direkt,
Jag vet att det är nyttigt, men jag kunde inte,
Stackars dig som förlorade så mycket blod, som jag mådde jag kan inte drömma om hur dåligt du mådde,
Här i Stockholm så får man åka hem efter två dygn om allt är bra! Tycker att det låter väldigt tidigt, men de har visst inte plats längre! Jag fick ligga tre dygn men det är nu fyra år sen och nu är det neddraget till två alltså ( i alla fall på DS)