Hur ska man orka när alla andra blir gravida
Måste bara få skriva av mig lite:
Igår fick jag reda på att min mans bror och hans tjej väntar barn. De har försökt ca 6 mån.
Jag blev så himla ledsen, kunde inte vara glad för deras skull. Bara grät och tänkte på detta hela kvällen och när jag vaknade imorse fortsatte tankarna att snurra.
Min mans familj står varandra ganska nära och det senaste året har hans båda kusiner fått barn. Den som fick barn först väntar redan sitt andra barn i mars (den första är 1 år) och nu är alltså även snart min mans lillebror pappa (maj). Det är bara vi kvar nu. Min man är äldst av kusinerna (36) och snart den enda som inte har barn.
Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till detta. Tycker att det känns så himla jobbigt att träffa hans familj nu med två bebisar samt två gravida.
Jag känner att jag inte orkar se deras växande magar och glädje och sedan försöka bete mig normalt, vad nu normalt är?
Min mans bror vet att vi försökt en tid men ingen annan vet.
Hur ska man orka med detta? Ska man låtsas vara oberörd när man ses eller? Jag orkar inte hålla på och gulla med deras barn utan blir bara besvärad och tycker det känns som att det står skrivet i ansiktet på mig och min man hur mycket vi längtar. Det enda allt kresar kring när man ses är ju hela tiden barn och graviditet.
Någon som känner igen sig?