• Lilla Mamma

Bio Mamma komplex?

Hej hej!

Jag skulle vilja höra va alla ni bonusmammor känner för barnens biologiska mamma. Svartsjuka? Avundsjuka? Kommer ni bra överrens?

Jag har ett superbra förhållade med mina 2 bonusbarn som vi har full vårdnad om. Men när deras mamma kommer och hälsar på så får jag lite komplex... Hon är allt jag inte kan vara. Hon är indier, Jag är VÄLDIGT ljus. Hon är 150cm... jag är 167... hon är väldigt söt... jag känner mig mindre söt. Jag vet att min man inte tycker att jag är sämre. Han avgudar mina steg. Men jag kan inte låta bli att jämnföra. Är jag galen? Vad kan jag göra?

• Svar på tråden Bio Mamma komplex?
  • helenagbg

Inga komplex, känner inte henne som ett hot på ngt sätt. men tyvär så gillar jag inte min sambos ex generellt. Det e väl så där löjligt och omoget att inte gilla ex.

sen så har vi väldigt olika syn på barnuppfostran och det e lite jobbigt.

Men hon och jag har ingen relation överhuvudtaget och det tror jag e bäst för oss båda.

• Jussan

Ojsan. Jobbigt för dig att känna så där. Det är nog bra för dig om du försöker jobba med dina känslor. Det hela kan bottna i en dårlig självkänsla hos dig. Vi kvinnor är ofta dårliga på att tycka om oss själva.

Gör dig oberoende av vad andra tycker om dig. Bekräfta dig själv. Jag vet - det är inte alltid lätt. Vissa dagar är det svårare än andra.

Själv har jag inga som helst komplex ift min mans X. Varför skulle jag bry mig om henne? Hon är en av hans x (men den enda som han fått barn med). Thats it! Hans historia. Det var innan han träffade mig. Jag har min historia, och vill inte hålla på och jämföra...

Lycka till Låt inte x:et spöka i ert förhållande. Var glad för att du är du, och för att du har en fin man!

• Lilla Mamma

Ja det är nog sant att min självkänsla inte varit densamma sen mellanstadiet. Blev mobbad varje dag i 5 år... känslan av " varför skulle jag duga" kryper fram ibland.. Men nu behöver jag inte tänka på det. Igår fick min man jobb i Canada och vi kommer flytta dit! :)

• 68an

Han har ju valt dig så då måste du ju bara vara bättre än henne för han

Min sambos ex är helt okej även om vi är olika på många vis och jag har aldrig sett henne som ett hot och vi kan prata bra men så var det ju inte från första början.

Försök släpp henne och sen vet jag inte om denna situation är rätt ny för dig, är den det så går det förhoppningsvis över då du vant dig vid rollen.

• Akk76

Jag ser inte min sambos ex som något hot heller.
    De har ett förflutet ihop där resultatet blev en underbar 14-årig kille. Vi har en bra relation, vi kan träffas, prata i telefon, umgås utan vare sig gubbar eller barn. Har varit på fest ihop. Brukar även passa hennes andra barn, inkluderat hennes styvson.
    Jag ser henne inte som något hot, utan mer som någon som jag kan prata med. Det kan ju vara bra att kunna vädra tankar som rör pojken med henne.

• Tindra75

Låter jobbigt det där. Han har ju valt dig och då är det dig han gillar bäst skulle jag tro.

Här finns verkligen ingen avundsjuka eller svartsjuka, jag tycker hon är så himla ful. Så jag kan inte fatta att han levt med henne. Hon hade tråkig kropp och de hade inget bra sexliv. Vi har allt!! Hon är så himla dum oxå så det gör ju inte saken bättre.

Svar på tråden Bio Mamma komplex?