Jag tycker min sambo är en dålig pappa
Tänk om jag vetat innan vi skaffade barn att han skulle bli en dålig pappa. Vi har en dotter på tre. Han är nästan aldrig med henne, hon får bara titta på film när hon är med honom. Hon går mest runt och gråter när jag är på jobbet. (Jag har ringt hem och hört)
När hon är med mig är hon glad och pratar på.
Jag älskar min sambo jättemycket, men som pappa är han faktiskt inte alls bra. Arg och oengagerad. Jag har försökt att lite försiktigt ta upp det med honom, men han blir bara skitsur och sårad. Jag har försökt att inte anklaga utan mer uppmuntra typ säga "Åh vad hon blir glad när du leker med henne" Fast grejen är den att det är lite svårt att få ge sådant beröm eftersom det aldrig händer nästan. Idag frågade jag om han kunde gå ut med henne en liten stund medan jag lagade middag. Han blev skitsur, för han satt vid datorn och "pratade" med sina kompisar. Till slut klev han upp från stolen och slängde på sig jackan och nästan röt åt flickan "Men kom då om vi ska gå ut!"
Jag blir så himla ledsen, och flickan drar sig längre och längre bort från honom. Hon vill ju inte vara med någon som bara är sur och arg.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-11 17:32:55:
Jag vill alltså ha råd om hur jag ska lägga fram detta för att hjälpa honom...