• shadows

orkar snart inte mer...

sommaren 05 närmare bestämt i aug bestämde vi oss för att börja försöka bli gravida och när nu sommaren 06 har passerat o vi snart närmar oss jul och jag fortfarande inte är gravid börjar de kännas tungt..
    har inte direkt haft så där jätte regelbunden mens men de har kommit med ca 30- max45 dagars cykler.
    har flera gånger trott att jag vart gravid med de har vart falskt larm.. efter otaliga negativa test känner jag att jag inte orkar mer..
    mår nu jätte illa på morronen o kvällen men jag tror bara att de är nått annat..
    mensen är visserligen sen men hur många gånger har den inte vart de, hade en liten blödning på kvällen för nån vecka sen men den var mycket sparsam. dagen efter var den borta men sen kom de lite lite blod på kvällen men de var oxå allt.. kan man räkna det som mens.. iaf behöver jag ju inte ensa hoppas lite att jag skulle kunna vara gravid..
    pissa på ett billigt äl test för några timmar sen de vissa neg, så nu utesluter jag graviditet denna månaden me..
    orkar snart inte mer, längtar så himmla mycket varför kan inte jag få bli gravid..

• Svar på tråden orkar snart inte mer...
  • lindaiv
    Hejsan.... förstår att du känner så, det är skit jobbigt rent ut sagt.

Att inte bara få det som "ska " komma så naturligt för många....Å längta så man bara vill dö!!

Mitt tips är att söka vanlig gyn, kolla där. ev kan du ha ÄL problem, el din man slöa simmare.... el nått annat som gör det svårt. Å då hjälper inte alla försök i världen, tyvärr.

Om du/ ni nu inte är gravida nu såklart .....

//Lycka till från en som vet hur det ÄR, väntat på våran graviditet i 7 ÅR !!!!
    Gravid & superlycklig!!!
  • Hoppful

Klart att du orkar!
    Det är SKITJOBBIGT att vara med i "göra-barn-karusellen". Värre berg och dalbana finns inte. På sjukhusen finns duktiga läkare som kan hjälpa till med det mesta. Min man saknar spermier visade det sig efter ett år av försök på hemmaplan. Efter ett års väntan på resultat och köande till rätt ställe har vi fått den hjälp som vi behövde. Nu efter ett år ytterligare är jag gravid! Vi har totalt hållt på i tre år och vi är många många som kämpar och kämpar här inne på fl.

Många stora kramar till er som kämpar. Kram Hoppfull

• shadows

linda ivf och hoppful
    tack för era svar, försöka skaffa barn karusellen är jobbig! jobbigare än man tror och de blir ju inte lättare eller känns ju inte lättare när folk omkring än blir gravida så fort nån bara skakar lite på kalsongerna, men självklart är jag glad för deras skull men de känns endå tungt.
    längtar så otroligt efter en liten knodd..
    kanske borde jag gå o söka hjälp hos en gynläkare men jag e rädd för att nått skall vara fel...

tack igen för era svar och all lycka till er båda

• stin a
    shadows skrev 2006-10-12 20:06:50 följande:
    linda ivf och hoppfultack för era svar, försöka skaffa barn karusellen är jobbig! jobbigare än man tror och de blir ju inte lättare eller känns ju inte lättare när folk omkring än blir gravida så fort nån bara skakar lite på kalsongerna, men självklart är jag glad för deras skull men de känns endå tungt.längtar så otroligt efter en liten knodd..kanske borde jag gå o söka hjälp hos en gynläkare men jag e rädd för att nått skall vara fel...tack igen för era svar och all lycka till er båda
    Tycker absolut att du ska gå och söka hjälp....Det är så psykiskt pressande hela tiden när det inte funkar som man vill....och man vill ha barn ..det är liksom det ända man nästan går och tänker på...Förstår dej..du får hjälp bara du söker...
    Sänder dej varma styrkekramar!
  • Bamsemamman

sök hjälp!! Jag och min sambo försökte i 4 år och inget hände.Jag tröttnade och sökte hjälp.Första besöket 4/10-04 konstaterades att sambon hade för få simmare ca 15 st, men pigga.Jag har PCO så gynekologen sa att en graviditet på normalt vis var utesluten.Vi började direkt med en ivf/icsi och 31/12-04 testade jag positivt och nu är våran lilla Anton 14 månader.Det tog 2,5 månad så var jag gravid.efter första besöket var jag så lättad över att äntligen få reda på vad det var för fel och jag har aldrig mått så bra som jag gjorde då.
    Så sök hjälp...
    Lycka till Kram Tessan

• shadows

ja de kanske är de enda rätta att söka hjälp...
    de kanske e lika bra! då vet man iaf vart man står o förhoppningsvis hur man skall gå vidare..
    tack för era svar de värmer verkligen..

Svar på tråden orkar snart inte mer...