Jag behöver verkligen hjälp...
Hej!
Rättare sagt både jag och min sambo behöver hjälp ang relationen med sambons son.
Jag ber alla att se vuxet och förståndigt på detta inlägg, jag vill inte ha någon häxjakt utan nu är vi i behov av råd och hjälp, allt för pojkens skull.
han är 10 år, jag har funnits i hans liv i ca 5.
De första fyra åren funkade bra, vi hade vv vecka då.
Mamman har alltid haft ett synsätt och vi ett, men det har inte varit något problem förren nu...
Jag vet att alla säger "h*n får göra som hon vill hon den andra", men i vårt fall är det verkligen så
Han får äta vad han vill (lever på pizzeriamat och mackor), han får lägga sig när han vill, han får titta så mkt på tv/data som han vill, bete sig hur som helst, godis varje dag (mamman är mkt konflikträdd).
Detta är ingen överdrift utan något som även mamman säger till oss.
Dessutom spenderar han väldigt mkt tid hos sin morfar- där det förståss inte finns några regler alls, något som är helt okej när man är morfar men inte när man har barnen ca 4-5 kvällar i v.
Hos oss är det tvärtom, lagad mat, begränsad tv-tid, läggtider, lördagsgodis osv.
Och väldigt sällan barnvakt.
Vi försöker se alla barnen lika, mamman skiljer på honom och hans syster (det är helt okej att BARA han får det ena och det andra men absolut inte lillasystern)- vilket leder till klyfta mellan dem, detta förstår ju inte hon, hon är fullt uppe med att ha extremt dåligt samvete pga förlorad tid med pojken.
Innan har detta bara varit ett mkt jobbigt objekt för oss som fick betydligt mkt mer att "jobba" med då han kom + att han ständigt kände sig deppig och missbehandlad hos oss- SÅ KLART!
Nu säger han att han har ont i magen hos oss, kommer bara vv helg, är skitskum när han är här och jag känner att jag inte klickar alls med honom längre utan det är skitkonstig stämning då han är här och även min sambo glider ifrån honom.
Hon lever i nån konstig symbios med honom, han ska ha ALLT, pga dåligt samvete-
dels pga att han är vv vcka barn men oxå för att hon festar så mkt och lämnar till mormorn så ofta.
Jag vet inte varken ut eller in. Orkar inte ha ont i magen varje gång han ska komma och vara totalt livrädd bara sambon ska jobba nån timme och jag blir själv med honom, känner mig jätteobekväm trots att fallet aldrig avrit så innan.
Alltså, att ge honom en påse godis är inte snällt för honom utan hans vardag- han blir inte glad men säger självklart tack osch så.
Usch, det är svårt att förklara...
HJÄLP, han glider ifrån vår familj samtidigt som mamman även avskärmar honom från sin sambo och deras gemensamma pga denna särbehandling.
Orkar inte! Kan inte mer! Vill heller inte åka ifrån varje helg han kommer- dels för att jag inte vill vara utan mina barn men mest för att då sätter vi ju spiken i kistan en gång för alla med uppdelningen av familjer.
Det finns ingen lösning känns det som- ge mig råd!!!