• Det ljuva livet

Ska förskolan ha barnvagnsförvaring?

Hej!

Min ynste son ska snart börja på dagis, det verkar jättebra . Men jag känner mig tveksam till hur alla barnvagnar förvaras. De stå utanför ingången helt utan skydd. En solig dag går det väl bra men tänk en sån där dag då det bara vräker ner. Även om man sätter på regnskyddet kommer den ju att bli blöt.

Kan jag "kräva" att det finns tak över barnvagnsparkeringen?

Mamma³
  • Svar på tråden Ska förskolan ha barnvagnsförvaring?
  • TinaG

ja det tycker jag att dom borde ha!

• mommy4you

På vårat dagis finns det tak där man kan ställa vagnarna men sen beror det på hur vindarna är när det regnar och snöar så det skyddar ju ändå inte till 100%

Jennifer 020116, Felix 040405 och Felicia 051006
  • blonde redhead

Nej hur ska du kunna kräva det?

På många dagis har dom barnvagnsförvaring, men det finns dagis som inte har det alls och då får man ta hem vagnen..

• Det ljuva livet
    blonde redhead skrev 2006-10-12 07:48:51 följande:
    Nej hur ska du kunna kräva det? På många dagis har dom barnvagnsförvaring, men det finns dagis som inte har det alls och då får man ta hem vagnen..
    Inte det lättaste . Vi har fått förskoleplats i en annan stadsdel. Så jag går direkt till jobbet (15 meter ). Kan ju inte gärna ta med mig vagnen till jobbet .

Alla förskolor jag har varit på har om inte innomhusförvaring så åtminstonde tak över vagnarna.
    Mamma³
  • frech3

hej det är inte alla dagis som har plats att förvara vagnar. på min förra avdelning hade plats med 4 vagnar plus sen 3 vagnar inom hus men, men innan dess så gick han på ett annat dagis och där fanns de ingen plats alls ni kan inte kräva av dagis/ förskolan att de skall skydda era vagnar var glad att ni får en dagisplats och att det tar hand om barnen i så fall ta med vagnen till jobbet eller om ni skall hem igen ta med den hem. Förskolan har inte ansvar över era vagnar om ni inte kan skydda dem ordentligt så kan inte de heller.

Mamma till Jonathan sep - 03 och Albin dec - 05
  • blonde redhead

Jo men det är ett dagis, inte barnvagnsparkering! Det är ju en kostnadsfråga och platsfråga.. Det ingår ju liksom inte i förskoleverksamheten

• zackebus

Har också hört talas om dagis där man får ta hem vagnen för att det inte finns plats att ställa dom.

Hos oss så har vi ett litet tak att ställa vagnen under men visst har det hänt att vagnen varit fuktig när vi ska gå hem, men då har han ju regn kläder på sig så det har inte varit något problem.

Jag har en liten paraplyvagn till dagis så har det ösregnat så fäller jag i hopp den och ställer in det i tamburen, däe tar den inte så stor plats.

Ring och prata med dagis om möjligheterna om du är orolig dom kanske har en lösning.
    Men du kan nog inte kräva det.

Lycka tillGlad

• jacklin

Jag rekomenderar att köpa ett plast regnskydd om ni inte redan har det. Jag fick en sådan när jag köpte vagnen och den tar jag på när vagnen står vid dagis, är jag ute och går med sonen så har jag ett annat som är snyggare. på det sättet blir inte vagnen blöt.

• Det ljuva livet
    jacklin skrev 2006-10-12 07:57:48 följande:
    Jag rekomenderar att köpa ett plast regnskydd om ni inte redan har det. Jag fick en sådan när jag köpte vagnen och den tar jag på när vagnen står vid dagis, är jag ute och går med sonen så har jag ett annat som är snyggare. på det sättet blir inte vagnen blöt.
    Ett sånt där genomskinligt?
    Mamma³
  • jacklin

Värsta Supermamman:

Jopp ett sådant genomskinligt som man brukar få med när man köper en ny vagn

Svar på tråden Ska förskolan ha barnvagnsförvaring?