Inlägg från: Mamma Lotta |Visa alla inlägg
  • Mamma Lotta

Ont av foglossning i blygdbenet....

Väntar 4.e barnet och har vart relativt förskonad mot graviditetssymptom, men nu är den tiden över, nu har jag sedan några veckor haft väldigt ont i blygdbenet och det har bara blivit värre igår kväll skrek jag bara av ren smärta när jag försökte vända mig i sängen och idag på morgonen när jag skulle lämna sonen på dagis så börja jag grina igen , jag har sååååå jä**a ont och vill bara grina av smärta mest hela tiden, pratade med min BM och hon sa att det enda jag kan göra är att vila vila och vila och använda bälte och hämta kryckor så jag avlastar bäckenet så mycket som möjligt, är det nån mer med liknande besvär? Är i v 34 så jag har ju inte så långt kvar men hur ska man stå ut??

• Svar på tråden Ont av foglossning i blygdbenet....
  • Mamma Lotta

Gött att höra att det är fler!
    Jag får inte lov att simma eller ha vatten gympa pga att jag har så svåra besvär, men tack för tipsen. Jag har redan bälte och ska hämta kryckor imorgon för det gör så ont, detta är mitt 4.e barn och förra grav hade jag besvär från v 12 så jag har trots allt varit relativt förskonad, men nu är det värre än nånsin...Jag längtar såååå till bebis kommer...

• Mamma Lotta

Karpet det gör inte ondare vid förlossningen för att man har haft foglossningar i blygdbenet i alla fall har inte jag haft mer ont vid just förlossningen.
    Mli79
    Tyvärr så kan man inte förebygga foglossning eftersom det är en hormonell förändring, oftast blir det värre för varje graviditet och det kan jag skriva under på...

Skönt att höra att man inte är ensam i alla fall, jag känner mig som en gammal sliten gumma som inte kan gå så man har ju fått en lite försmak av hur det känns att vara gammal...

Svar på tråden Ont av foglossning i blygdbenet....