• Limas

Hjärtljud i V 6+1???

Hej på er! Undrar lite över hjärtljud när man är så tidig som början på V7. Har nämligen haft 2 tidiga missfall och är nu gravid igen. Är jätteorolig att något tråkigt ska hända. Började blöda runt BIM men det slutade. Ringde läkaren som sa att jag fick komma fredag den 20 oktober, jag är då i v. 6+1. Vill bara höra med er om man kan höra ett hjärta eller ska jag avboka och boka en senare tid, behöver bekräftelse på att allt är ok.

• Svar på tråden Hjärtljud i V 6+1???
  • Mammanseko

Du lan nog absolut inte höra ett hjärta men möjligen se ett hjärta på VUL.
    Vid min första graviditet såg jag ett hjärta slå i v.6+2

• Limas

Ok, låter bra. Då behåller jag tiden. Hoppas jag ser något.

• Matti2

Vi såg inte ett hjärta 6+1, men 7+0 såg vi det tydligt. 6+1 såg vi ett litet embryo med gulesäck och hinnäck. Om ni inte ser hjärtat så kan det ju vara skönt att få göra ett till VUL ca en vecka senare då man kan se tydligare.

• Novus

Men börjar inte hjärtat slå i vecka 7 eller 8. Tror inte du kommer få höra ett hjärta så tidigt

• Limas

Man kan inte ha för stora förhoppningar alltså, men kan man se om något är fel?

• Novus

Men vad är det du ska göra? Är det ett vul eller bara besöka en läkare?
    För är det vul kan dt ända att du ser hjärtat. De kan även då se om det ser normalt ut för den tiden du är i

• smurfis75

Skulle vänta någon vecka till, det är inte säkert att du ser hjärtat så tidigt och då kommer du garanterat att oroa dig ännu mer. Man har tur om man ser det i vecka 6+2.

Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • Limas

Är så långt kvar till nästa fredag, vill veta nu. Men jag förstår att ju senare jag gör VUL desto mer kan läkaren se.

• Augustibrud

När jag var gravid med vår son var jag på första vul i v. 6+6 och då kunde man se hjärtat som "pickade" ..

Svar på tråden Hjärtljud i V 6+1???