• thefrog

amorteringsfritt

är det någon här som har tillfälligt amorteringsfritt huslån?
    vad amorterar ni andra som amorterar och vart i landet bor ni och vad har ni lån på? svara om ni vill. vi håller på o kollar hus och vi var tvungna att amortera 2500 i mån och jag tyckte det lät mycket. frågade om man kunde amortera lite mindre ett år medans jag läser. någon som gör det?

• Svar på tråden amorteringsfritt
  • längtarefterbarn

Har lån på 750 000:-
    Bottenlånen är amorteringfria. Och under tiden som min man var arbteslös hade vi tillfälligt topplånet amorteringsfritt i 5 månader oxå.

Bor i Västra Götaland.

• Hailie

Bor i Eskilstua. Har lån på 1,2 o vi har 400 000 rörligt. Det betalar vi 5000 i kvartalet för o bottenlånet ynka 120:- i kvartalet.

thefrog: Är det för ert rörliga lån eller? Annars tycker jag personligen att det är bra att betala av ganska mycket.

• thefrog

hailie: det är för vårat topplån. vi ska amortera men till sommaren vet jag inte hur det blirmed jobb och då hade det varit skönt att kunna amortera lite mindre över sommaren tills jag skulle läsa igen.

• Carisma95

TS:
    De flesta banker vill att man amorterar på just topplånet. Men att man har bottenlånen amorteringsfria.

Vill inte låta elak på nåt sätt, men om man inte har råd att amortera på topplånet, har man råd med storleken på lånet då? Räntorna kommer ju dessutom (med största sannolikhet) att stiga ytterligare.
    Bankerna lånar ju inte ut pengar för att vara snälla utan förutsätter att låntagaren ska ha råd med det också.

• thefrog

carisma95: vi har råd med lånet men det skulle underlätta under sommaren om vi kunde få amorteringsfritt kanske eller minska amorteringen. vi tar ju inte lån om vi inte har råd. jag bara kolalde lite om det var några som hade det och om det fanns överhuvudtaget. eftersom man EN sommar inte vet hur det blir med jobb för sen är jag klar med skolan nästa jul och sen har jag jobb. men tack ändå men vi kan tänka...:)

Svar på tråden amorteringsfritt