• Bäbis0­6
    Äldre 12 Oct 13:45
    12795 visningar
    26 svar
    26
    12795

    litar inte på min hund tillsammans med barn...

    vi har en liten phalene hund,för er som inte vet vad det är så är dom lika pappilon.han är ett år.
    grejen är den att när han var liten så blev han skrämd av en två åring,och nu tycker han inte om barn..han är rädd för dom helt enkelt,han går undan om d kommer barn..men barnen tycker ju att han är jätte söt och vill gå fram och klappa han..det har hänt att han har morrat om dom kommer för nära,men då har jag lr min sambo tagit i han och sagt ifrån..så d har aldrig blivit mer än morrningar från hundens sida..men jag vågar inte lämna han med nåt barn ensam.
    jag vet inte vad man ska göra,om det är nåt som går att träna bort lr om vi inte kan ha han kvar??
    skulle va tacksam om nån kunde försöka hjälpa mej/oss!

  • Svar på tråden litar inte på min hund tillsammans med barn...
  • Bäbis0­6
    Äldre 12 Oct 14:44
    #2

    hur har ni tränat då? jag vill ju inte utsätta han(för barnets skull) för barn å se hur han reagerar..

  • Bäbis0­6
    Äldre 12 Oct 15:35
    #6

    vi har provat som du säegr att vi sätter oss ner med hunden och barnet,och liksom gullar med barnet och hunden och visar att barnet inte är farligt..det brukar gå bra..men jag har ju en 4 månaders lill tjej själv,och det har gått bra med dom hela tiden..dom älskar varandra=) men när hon börjar att krypa och ta hans grejer..då är jag rädd hur det kommer att bli..jag kan ju inte ha ögonen på henne varje minut på dygnet..
    självklart ska man inte tvinga hunden att umgås me barn om den inte vill..men med sitt eget barn blir d svårt att hålla henne borta när hon börjar krypa och gå..

  • Bäbis0­6
    Äldre 12 Oct 17:08
    #10

    kanske förklarade mej lite dumt,men det har även hänt att dom bara går förbi utan att vilja gå till han och då morrar han oxå..
    och jag tycker inte att en hund ska morra till barn,för rätt som det är så kan han bita dom ju och det är det jag vill undvika,och lära han att barn inte är farliga...

  • Bäbis0­6
    Äldre 12 Oct 22:39
    #16

    jag känner att jag måste förtydliga mej lite i det jag skrev förut,när jag skrev
    "men jag har ju en 4månaders lill tjej själv,och det har gått bra med dom hela tiden..dom älskar varandra=) men när hon börjar att krypa och ta hans grejer..då är jag rädd hur det kommer att bli..jag kan ju inte ha ögonen på henne varje minut på dygnet.."
    menar jag ju så klart inte att jag ska lämna dom ensam i ett rum och gå in i ett annat rum en längre stund..jag menar att jag vill ju inte ständig gå runt och vara orolig för vad som kan hända..tex om jag sitter i soffan och dom är på golvet,d va därför jag undrade om det är nåt man kan göra för att han ska bli bättre eller om han bara är så,och det inte är nåt att göra åt saken...

    mer och mer jag tänker på saken så tycker jag att det blir bara jobbigare,vill ju att hunden ska få va me övriga familjen,inte vara i ett annat rum och aldrig få vara med..

  • Bäbis0­6
    Äldre 12 Oct 22:58
    #18

    Euphorbia:
    ja förstår att jag måste säga till barn att dom inte ska gå fram till han..min systers barn som är 6 och 3 går d jätte bra med oxå,för dom liksom bryr sej inte om han eftersom dom är van han..och dom kan man ju förklara för att dom inte ska gå till han..
    men me min lilla,när hon börjar röra på sej,det går ju inte att förklara för henne då..ska man säga nej till henne lr hunden när hon kommer att gå fram till han??

Svar på tråden litar inte på min hund tillsammans med barn...