• Melony

present till nyblivna föräldrar

Är lite nyfiken på vad man kan ge nyblivna föräldrar och bebisen i present. Det enda jag kan komma på är kläder till bebisen...

• Svar på tråden present till nyblivna föräldrar
  • Crazy Baby

Jag blev glad när jag fick besök av vänner som tog med sig mat! Tyckte att det var skönt att slippa tänka på det de fösta veckorna!

• Amorella

Något litet till babyn är alltid uppskattat, men rent egoistiskt uppskattade jag fikabröd, godis och böcker bara till mig. Det är skönt också att inte bara vara mamma hela tiden.

• flippe

håller med present till bebben kan ju vara kläder gosedjur osv..men föräldrarna uppskattar faktiskt att få lite mat eller att gästerna tar med sig fika även färdigbryggt kaffe så att det i princip är färdigt att äta när ni kommer...

• Nyfiken gul

gå hem o laga middag till dom!!

Rent krasst så är det faktiskt såna saker man uppskattar mest som nybliven mamma.. det ÄR inte kul att behöva komma hem från bb o börja med att veckohandla o laga kalops till middag.... då kräks man..

så ta med något sånt till föräldrarna - en matkasse med lite extra lyxiga varor, ett blöjpaket, en bok om massage, en kul dvd-film eller dyligt....

• Titti17

en doodoo björn till bebisen, många som är emot den men jag tyckte att den var jätte bra!

• ankapanka

fick en sångbok med en cd-skiva. Väldigt bra eftersom jag som förstagångsförälder knappt minns en enda barnlåt. I övrigt håller jag med de andra brudarna, ta med lite mat eller fika när du besöker dem.

• Melony

Tack för alla svar. Jga hade jättegärna lagat mat till dem, nu är läget att jag bor 20 mil ifrån dem så det blir lite joxigt. Jag hade tänkt skicka något i nuläget, besök blir det senare framöver.

Svar på tråden present till nyblivna föräldrar