Vad tjänar ni som jobbar inom kundtjänst?
Ja, hur mycket tjänar man när man arbetar på en kundtjänstavdelning?
Ja, hur mycket tjänar man när man arbetar på en kundtjänstavdelning?
Ingen som jobbar med detta?
Jag har jobbat förut inom kundtjänst åt Eniro och då hade vi 14000:- i grundlön och hade chans till 1500:- i bonus/mån om man tog mycket samtal.
Det verkar vara väldigt olika vad man tjänar. En fd arbetskamrat till mig tjänar 21 000:-.
Själv har jag bara ca 16 500:-.
Beror på hur länge man jobbat där och hur mycket bonus man får
Enligt HTF ska snittet ligga på ca 18 300-21 700. Det verkar ju inte stämma med verkligheten!
Beror nog på vilken "sorts kundtjänst". Gäller de att uppringande verksamhet och säljande så brukar det vara lägre fast lön + provision.
Själv jobbar jag på kundtjänst/order där det i stort sett BARA handlar om att ta emot inkommande samtal och lägga ordrar, och jag tjänar 19.000:- + chans till max 2.000:-/mån i provision.
Poena, var det längesen du jobbade på Eniro? Jag jobbar på eniro nu, tar man mkt samtal nu så får man 15 kronor extra per arbetad timme. Helt okej tycker jag. Jag är timanställd där så när jag jobbade (är mammaledig) så fick jag ut allt från 7-8000 till 15000 i månaden.
Efter skatt talar jag om, ska kanske förtydliga det.
Ängel 1982: "Timanställd och fick ut mellan 7000-15000 kr...." men hur MÅNGA timmar jobbade du? Alltså timlönen är väl det intressanta, vad fick du i timmen?
Jag jobbar också inom kundtjänst, får 18500kr, ingen provision...
Lönen beror ju på massa olika fakrorer.....
timlönen blir om man slår ut det på ob och bonus ungefär 125 kronor.