• annaplutt

LAnzarote

Hej. Ska åka till lanzarote över jul o vill höra lite från er som varit där. Hur e det? Ska bo på flamingo, playa blanca. Markterass m havsutsikt. Nu vill jag veta allt från er som varit där eller nio som hört något. Fler som ska dit över julhelgen kanske.
    Vår pojke kommer att vara 1år10 månader när vi åker.

• Svar på tråden LAnzarote
  • Bispan

Tja, varmt och skönt, det blåser ganska mycket hela tiden. De enda ställena som är lite gröna är i städerna där de planterar grönskan.

Resten av ön är grågrågrågrågrågrågrågrågrågrågrågrågrågrågrågrågrågrågrågrågrågråsvartgrågrågrågrågrågrågråsvartgrågrågrågrågrågråsvartgrågrågrågrågrågråsvartgrågrågrågrågrågrågrågråsvartgrågrågrågrågrågråsvartgrågrågrågråsvartgrågrågrågrågrågrågrågrågråsvartgrågrågrågrågrågrågrågrågråsvartgrågrågrågrågrågråsvartgrågrågrågrågrågrågråsvartgrågrågrågrågråsvartgrågrågrågrågrågrågråsvartgrågrågrågrågrågråsvart
    Det syns alltså väldigt väl att det är en vulkanö.

• Ankianka79

Hej!
    Jag ska till Lanzarote igen i december!
    Det är som Bispan skriver, ön är gråsvart, för det är ju en vulkanö, men, det finns mycket häftigt att uppleva också!
    Vi åkte en rundtur som hette I Ceasar Manricues fotspår.
    Han har byggt upp bla. en utkiksplats i norr, anlagt en bar vid en underjordisk sjö med blinda vita minikräftor i, har ett mycket speciellt hem att besöka och så kan man gå ner och spatsera i lavatunnlar. Man kan även besöka Timanfaya, ett lavalandskap som ser ut som man är på månen, där kan man äta grillat kött som de har haft över värmen från jordens inre!
    Vi var även över en dagstur på Fuerteventura, med lite shopping i Corralejo och sen sol och bad på Las Dunas, det var som att komma ut i öknen, bara sand så långt ögat når.
    Vi bodde i Puerto del Carmen så jag vet inte hur det är just nere i Playa Blanca, mer än att jag har hört att Papagayostränderna ska vara fina!

Trevlig resa!

• majsan26

hur är vädret på lanzarote i december? vill åka dit med är rädd att det inte är riktigt skönt och varmt....

• Ankianka79

När vi var på Lanzarote förra gången var vi där över jul i två veckor och de två första dagarna var det mulet och regn, sen sprack det upp och var sol resten av tiden.

Vill man vara helt säker på att få sol och värme bör man nog åka längre än Kanarieöarna.

Men det är ju MYCKET bättre väder där än här i december iallafall och en flygresa som inte tar en evighet!

Svar på tråden LAnzarote