• Chania

Vad tycker ni om namnet Matteus?

Är det för religiöst eller ovanligt? Jag tycker det är underbart och rätt gulligt men funderar hur det uppfattas av andra. Vad tycker ni?!

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Matteus?
  • Aros

Tycker att det är gulligt men jag skulle inte välja det själv då jag tycker det låter för religiöst. Synd för det är annars ett väldigt fint namn.

• sunce

Jättefint, jag gillar Matteo också men det kanske inte funkar i Sverige!

Det spelar väl ingen roll om det är religiöst.

Kram

• Sweetie

Det är jättefint!
    MAtteo är det fler och fler som döper sina barn till...
    så det funkar i schweden med..

• Gwendolyn

Spelar det någon roll om det är bibliskt? Bara ni gillar det!
    Själv tycker jag det är jättefint.

• Chania

Nej det är egentligen bara positivt att det är ett bibliskt namn. Matteus betyder Guds gåva och det tycker jag är en fin betydelse på ett namn.

• Fillifjonkan

Det är fint men lite för religiöst för min smak.

• Sweetie

Tycker också att det är fint när namnet betyder något!

Religöst eller ej..

• Muminski

vår lille busige granne på 4 år heter Matteus. Hade aldrig träffat ett barn med det namnet innan. Först så tänkte jag på den religösa kopplingen..men inte nu längre. Jag tycker det är ett fint namn!

• Chania

Vill gärna ha fler åsikter.

• MrsJones

Jag tycker det är ett jättefint namn. Min man heter Matthew, den engelska versionen av namnet vilket är väldigt vanligt här (vi bor i USA), och jag har alltid tyckt om båda namnen. Jag har själv ett bibliskt namn, men är inte speciellt religös för det. Tycker bara att det är kul med att sådant namn. Folk frågar ofta om jag vet vem det var i bibeln, och då kan jag stolt säga att -Ja, tänk att det gör jag.

Jag röstar klart på Matteus!

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Matteus?