Vad tycker ni om namnet Matteus?
Är det för religiöst eller ovanligt? Jag tycker det är underbart och rätt gulligt men funderar hur det uppfattas av andra. Vad tycker ni?!
Är det för religiöst eller ovanligt? Jag tycker det är underbart och rätt gulligt men funderar hur det uppfattas av andra. Vad tycker ni?!
Jättefint namn faktiskt :D
jättefint!
Matteus är väldigt fint. Jag och min älskade (mest jag) funderar på att ge Bebi namnet Gabriel om det blir en pojke. Det kanske inte relateras till Bibeln men en bekant sa: "Men ... ett Bibliskt namn! Varför?" Jag tycker att Gabriel är fint bara. Bibliskt eller ej.
Matteus är väldigt fint. Jag och min älskade (mest jag) funderar på att ge Bebi namnet Gabriel om det blir en pojke. Det kanske inte relateras till Bibeln men en bekant sa: "Men ... ett Bibliskt namn! Varför?" Jag tycker att Gabriel är fint bara. Bibliskt eller ej.
För mig är Matteus lika med vin. I min ungdom fanns det några pizzerior där man kunde få köpa pizza och Matteus om man inte hade åldern inne. Tyvärr är det ju inte ens särskilt gott vin.
Nu efter några (?) år låter det väldigt religiöst tillsammans med Gabriel och Johannes och några till.
Jag tycker det är jättefint!
Och inte mer religiöst än många andra namn som används ( Johannes, Markus och Lukas är ju hur påopulära som helst menar jag!)
Skulle kunna tänka mig det själv, men maken är mer skeptisk.
Står med på vår namnlista och är det som hängt med sedan dag 1.
Bra och coolt namn.
Verkligen skojit att så många gillar namnet! Blir säkrare på att vi ska satsa på det om det blir aktuellt.
Tack!!
Tar gärna emot fler åsikter!
Smeknamnet kan lätt bli "Matte"... Gillar du det?
Bebisens mamma
Jag har tänkt på det....Matte...jodå...det är väl helt ok.
Jovisst är det bibliskt, precis som de tre andra evangelisterna, Markus, Lukas och Johannes. Inget konstigt med de namnen så varför inte Matteus? Lycka till i namnvalet!