• LizLiz76

Förslag på bindor efter förlossning?

Jag har inte köpt bindor i 13 år och idag stod jag i affären med noll koll.. eftersom jag planerar åka hem efter förlossningen så kommer jag behöva bindor. Men vilka? Hur mkt blöder det? Det finns ju såna nattbindor, men även av dem finns olika sorter, tunna, tjocka.. o så finns det Tena också för inkontinenta, det borde vara ännu större?

Vad använde ni andra?

• Svar på tråden Förslag på bindor efter förlossning?
  • sofsan

Jag använde mig av natt bindor, dom ska vara extra långa.
    I början får man på bb, fast dom är hur tjocka som helst, inte så skönt.Fast det behövs ju i början för det blöder en hel del.
    Men sen hemma använde jag mig av natt bindor.

• fifi83

libresse nattbindor var jätte bra,de som är tunna är så mycket skönare än de tjocka...
    men köp med typ 2 el 3 paket...det går åt..

• LiVM

Ja köpte bindor från apoteket,nattbindor.Köp rejäla och stora bindor för man blöder som en stucken gris efteråt.

Glad

lycka till!

Leo är mitt hjärt Leo är mitt allt!
  • JejDii

extra långa nattbindor !
    tycker du kan testa inkontinensbindor, men de är väl gjorda för lite stänk då och då bara...? Ska väl inte spekulera,
    tycker att du kan köpa på dig lite olika, det gjorde jag

• Freakgirl

Jag köpte natt bindor på ica tror de va icas egna märke, de är en mörkblå förp. jätte bra verkligen, dom påminner lite om bb:s bindor. Testa dom!

• fenurila K o L t

Apotekets nattbindor är bara att rek. Jag fick i början ha 2 st men efter 1,5 v gick det bra med 1 nattbinda

Mina barn är mitt allt
  • Tessekd

Köpte faktiskt de lite tjockare och långa på apoteket. Inte heller tyckt om det innan men de var ju så mjuka o sköna. Dvs inget skav som det blev av de lite tunnare och så gav de ju lite bolstring när man skulle sätta sig ocksåFlört. Kan verkligen rekommendera dom.

Annars kan jag bara säga köp de billigaste för man vill ju byta ofta när man blöder mkt i början för att känna sig ngt så när fräschRäcka ut tungan.

♥ Mamma till Nellie ♥ 4/6-06 ♥
  • Börnen

Förlossningsbindor/blöjor på BB (det behövs!). Sedan när jag kom hem så körde jag med Libresse tjocka nattbindor vilket räckte och efter ett tag kunde man gå ner på vanliga bindor. Köpte även apotekets "bautastora bindor", men de behövdes inte (hade inga vingar, var konstig form etc och läckte bara på sidan då de hamnade snett)...

Börnen v. 35
  • nilam

Köp lite av varje. Jag hade förlossningsbindor de första dagarna sen räkte det med vanliga!

Svar på tråden Förslag på bindor efter förlossning?