• Åsa Nova

Min 6 åring bara gråter...

Min dotter på 6 år gråter för allt... om honm inte får som hon vill ...gråt... om vi inte hör vad hon säger...gråt... alltid denna gråt, hon gråter massor i skolan oxå... fröken säger att hon bara är ett känsligt barn men hon har ju börjat med detta nu den senaste månaden.... vad är det för fel...?? är det vanligt för 6 åringar att vara så här? känner ju inte igen mitt eget barn!!
    Om jag frågar vad det är för fel så säger hon att det inte är ngt... hur ska jag då kunna hjälpa hon om hon inte vill berätta vad det är??

• Svar på tråden Min 6 åring bara gråter...
  • annabu

Nu har jag aldrig träffat din dotter, men MÅNGA 6-åringar jag träffat gråter för minsta lilla sak. En del mindre en del mer.. Jag tror att det hör till åldern, då dom börjar fundera mycket om livet och döden mm..
    Kanske hör till allt som hon genomgår nu!
    Kram

• Kami74

Om hon har börjat 6-års nu denna termin så påverkar ju det henne också. Allt är nytt, nya kompisar som kanske inte fungerar på samma sätt som de hon haft på dagis. Nya rutiner att anpassa sig till.
    Som annabu sa också, de är sådana i den åldern och det går över.
    Lycka till!

• Åsa Nova

Tack!! känns bra att veta att det är normalt!! då är det ju övergående!

• lian72

Ååå vad jag känner igen hur ni har de. Har en 6-åring som är precis lika dan,hon gråter i skolan och för minsta lilla sak och hon har börjat förstå att hemska saker kan hända som att komma bort på varuhus eller när dom skulle till skansen med klassen va hon orolig för att fröknarna skulle tappa bort henne.

Vad jag vet är de här beteendet helt normalt för 6-årigar, har en 15-åring som också gick igenom de här när hon börja skolan, en kväll vägrade hon att sova för vi hade ingen brandvarnare(hade precis flyttat)de slutade med att jag fick ringa hennes pappa så han fick komma med en

• Åsa Nova

Är det samma barn vi har!!! det låter som min dotter hon kommer på de konstigaste saker att oroa sig för och gråter över det....

• pyttanopysen

Det är inte ovanligt i den åldern. Desto viktigar är det att visa att man är konsekvent med regler - nej är alltid ett nej - samtidigt som man visar hur mycket man älskar henne.

• SagaIda

min dotter hade de jättejobbigt för kanske ett halvår sedan,o ja pratade me hennes lärare o hon sa att i 6-årsåldern e fullt me hormoner som rusar i kroppen.dom e inte mogna som dom förväntas att vara..de går över d e jobbigt just nu men när denna perioden e över så blir dom fromma som lamm ja lovar..

Svar på tråden Min 6 åring bara gråter...