• Isabella

När borsta ni håret??

Dum fråga kanske men har hört olika från olika håll. Jag har nu börjat tappa en massa hår (precis slutat amma) och undrar då om det är bäst att borsta håret när det är blött eller om man ska vänta tills det torkat. JSom det är nu borstar jag det blött och herregud, hela borsten är full med hår sen! Hur gör ni??

• Svar på tråden När borsta ni håret??
  • Bei Bei

Man ska väl inte borsta när det är blött eftersom det sliter så mkt på håret då, så jag hade borstat när det är torrt

♥ Ronja ♥
  • Mamma Mysig

en frissa sa till mig en gång att jag skulle borsta håret i duchen när det var balsam i , det kanske hjäper

• Kalina

Min förra svärmor är frissa och hon har sagt åt mig att inte borsta när det är blött.

• uniMog

både och Borstar det först när det är blött (eller kammar oftast) och sen när det torkat

You'll never get to Heaven if you're afraid of getting high
  • JennyOEmilia

Kammar det i duschen med inpackning eller balsam i. Sedan är det väldigt lätt att kamma när det är blött. Då sliter det inte så mycket. Sedan borstar jag det även när det är torrt.

• Isabella

okej, ser ut som man skall borsta när det har torkat då. Jag som hade fått så tjockt hår under graviditeten ...

• sis02

Jag borstar mitt både när det är vått och torrt. Man kan ju även lida av vitaminbrist om man tappar mycket hår. Jag har haft jätte tjockt hår men nu löser jag som aldrig förr

Kanske man borde sluta borsta när det är vått, kan ju alltid pröva

Nina 32 mamma till Sandra 9, Isabelle 6 och Simon 4 år, sambo med Mats 31
  • BabyJia

kanske nåt jag oxå ska börka göra...borsta när håret e torkat. jag fäller jättemycket hår å har gjort de under en lång tid. har nu börjat ta vitamin varje dag...

• Threzo

Jag borstar inte håret i överhuvudtaget och det tror jag nog är bäst.. Håret tappar du ju vare sig du borstar eller inte men du slipper utsätta det som sitter kvar för så mycket slitage

• Minna07

1. Tryck ut vattnet ur håret med handduken efter du tvättat det. "Ruffsa" aldrig med handduken i håret. Det sliter jättemycket på det.
    2. Kamma/borsta aldrig håret föränns det är nästan helt torrt/helt torrt.
    3. Har du långt hår kan du sova med fläta för att skydda håret från att tova sig tex. Det sliter på håret att reda ut tovor.

• Silverkatten06

Det är helt normalt att tappa extra hår efter en graviditet, man tappar nämligen inte lika mycket under tiden man är gravid som man gör normalt och kroppen "återställer sedan balansen" eller hur man ska säga

• jenang

Borsta inte blött hår!! Använd istället en bredtandad kam om du vill reda ut det lite innan det torkar.Det gör jag alltid

• Mamman med stort M

När det är torrt, men rättar oftast till luggen när det är blött för annars hamnar den galet.

♥ I väntans tider...på den tredje ! v.16 ♥
Svar på tråden När borsta ni håret??