• Titti och mini

Tungt neråt o kissnödigt när man går - fler som har så?

Är nu i v 34 o det är rätt tungt neråt om man säger så + att bebisen verkar trycka på urinblåsan framförallt närjag rör på mig. Har ungefär 1000 UVI bakom mig o käkar nu antibiotika på heltid så hoppas det inte är UVI igen - så är det fler som känner så här? Att det är tungt o man blir kissnödig framförallt när man rör sig? Men inte så mkt vid vila...

• Svar på tråden Tungt neråt o kissnödigt när man går - fler som har så?
  • seadwarf

hejsan.. jag känner likadant som du beskriver.. det inlägget om "mensvärk" stämmer oxå.. och jag har inte haft nån uvi alls.. är i v.35.. min barnmorska tror det är min foglossning som känns av så.. att det har flyttat sig från höfterna till blygdbenet.. sen så ligger vår bebis med huvudet neråt.. så jag tror att den kanske håller på att fixera sig.. därav trycket och stickningarna.. finns ju mkt nerver o så som hamnar i kläm... mvh sandra.

• sunce

Min trycker på så jag känner inte ens av när jag kissar..sitter på toa och måste titta om jag kissat färdigt, har ingen känsla där.
    Dessutom är det väldigt tungt just nu..

V.39 imorgon

• Litenmyra

För mig trycker det också väldigt nedåt och särskilt på urinblåsan. Trodde inte att man kunde gå oftare på toa än för några veckor sedan, men jag hade fel! Är i v 40 nu...

/Litenmyra

• BBQ

Hej.. Jag känner likadant.. men jag blir kissnödig då jag får sammandragningar... och då får jag stå till tills dom går över för annars känns det som om att jag ska kissa på mig.. jobbigt..

• tjej 77

Det låter som om era bebisar ligger med huvudet ner! NÄr huvudet tryck neråt så brukar det bli besvärligt med kisseriet. Jag har ett sätesbarn och kissar mycket lite. Jag hade täta trängningar i början av grav. men nu så är det lugnt. Behöver inte ens upp på nätterna. Är i v.38.
    Däremot så blir jag extremt nödig i samband med sammandragningarna.

• enfin

Jag upplever samma sak. Är i v 34 och har känt såhär i några veckor nu. Som sagt, att stanna upp och vänta lite brukar hjälpa. kanske bra så att man får öva att knipa lite ;) /Enfin

• Mimer

Jorå, jag blir oxå väldigt kissenödig i samband med sammandragningar och när jag är uppe o går eller precis reser mig från sittande. Min bebis ligger oxå med huvudet neråt och trycket på blåsan har kännts annorlunda sen h*n vände sig neråt för ca 2-3 veckor sen. Var hos BM för 2 veckor sen och hon kände att den låg med huvet neråt.
    Även det där med att det liksom inte går att "trycka på" när jag kissar känner jag igen, det liksom bara rinner...typ.

V 31

• Eminor

Jag blev också mer kissnödig när barnet vände sig. Det var mycket "bekvämare" när det låg i säte, fast jag är ju nöjd att det har vänt sig nu!

• Förhoppningsfull

Så har jag också. När jag är ute och går verkar det som om bäbis sjunker ner och lägger sig att sova på urinblåsan... Det var verligen ingen hit på semestern förra veckan när vårat turistande mest gick ut på att hitta en toalett... Jag är bara i vecka 26, så jag kan bara med fasa tänka mig hur det kommer att vara om 10 veckor när det är en bamsebäbis som ligger och sover på kissblåsan...

• Mallemus

Känner också igen mig!! Det trycker på blåsan och det är som att det inte går att kontrollera det heal riktigt. När sammandragningarna kommer så blir man mega kissnödig, sedan kommer det 5 droppar, 10 minuter senar är man kssnödig igen. Suck.

Dessutom har han börjat "krafsa" på urinblåsan... det är det enda sätt jag kan beskriva det på. det känns verkligen som att ngn krafsar på urinblåsan. VÄldigt obehagligt. Men det är bara att hålla ut! 7 veckor kvar!!

Svar på tråden Tungt neråt o kissnödigt när man går - fler som har så?