• Fiaflopp

Det behövs fler som vill donera ägg!

Ni är små änglar,bara så att ni vet det...
    Jag är själv i behov av donerade äggceller och har gjort försök i finland men nu väntar vi i landstingskön i sverige som är FÖR lång...3 år om man inte har egen donator.

Jag ska bli intervjuad av aftonbladet snart just för att få fram hur mycket behov det egentligen finns av just dinatorer av äggceller...

• Fiaflopp

Min man gav mig sprutorna,det är ingen match säger han...nålen är SÅ liten ju.
    Jag var dessutom väldigt spruträdd då vi startade men det har gått över sånär som på att vebkateter gillar jag fortfarande inte men den nålen är större och ska in på betydligt värre ställen,magen känns det INGET i...

på er som gör detta för oss!!!

• Fiaflopp
    Rockmama skrev 2006-11-06 14:24:01 följande:
    Hur går det till att bli äggdonator?Hur känns det (fysiskt och mentalt)? Tänker man såhär när man möter små barn som liknar en själv "tänk om det där är "min"?" Får man betalt?Nyfiken!
    gå in på fertilitetsenheten på www.hs.se där står det mesta,du får även träffa en kurator innan på sjukhuset så du får prata av dig...
  • Fiaflopp

Kan tillägga att jag fann en fantastisk människa här som nu varit och tagit prover inför att hon vill hjälpa oss fram i kön på henne!!

• Fiaflopp
    Enzo skrev 2006-11-06 18:40:32 följande:
    Funderar starkt på att donera ägg. Har kämpat många år för att bli gravid och har genomgått två IVF:er (som misslyckades) innan vi tillslut blev gravida. Är gravid nu men vill donera ägg så fort jag kan efter förlossningen. Vet hur mycket det betyder om man kan få hjälp och dessutom slippa lite av den långa kön... Var dessutom lättstimulerad vid IVF:erna så jag borde kunna bli en riktig värphöna   Vilka sjukhus kan man donera ägg på? Enzo i vecka 17
    Om du får donera beror på var "felet" låg hos er någonstans...
    Misstänker att om man genomgått ivf så kan dom säga stopp,men FRÅGA!

De jag vet om är HS och det som ligger i göteborg...hmmm vad heter det nu då??

Lina: .-p
  • Fiaflopp
    Enzo skrev 2006-11-07 10:41:22 följande:
    Fiaflopp: "Felet" ligger egentligen hos oss båda. Men jag kan inte se att min pco skulle ställa till med problem men jag kan ju ha fel? Det ända är ju att jag är väldigt lättstimulerad och att man då får vara försiktig med dosen. Annars var det min man som hade det "stora" felet. Hoppas verkligen att jag får bli donator i framtiden...Önskar dig lycka till nu fiaflopp! Enzo i vecka 17
    Ja jag vet faktiskt inte hur det är eg om man gjort ivf...hoppas också som du att du får!!
    Jiie skrev 2006-11-06 18:44:08 följande:
    www.hs.se verkar inte fungera...
    JAg kom in där...
  • Fiaflopp
    God Is A Girl skrev 2006-11-28 14:26:32 följande:
    Om man haft svårt att få barn men lyckas få så många barn man vill ha, kan man donera då?
    Har du fått behandling för att bli gravid själv så tror jag inte att man får....men det beror kanske på VAD det var som var fel!
    emmye skrev 2006-11-29 17:10:14 följande:
    Här är en som vill doner ägg...det känns viktigt då det är många som är ofrivilligt barnlösa..nu hoppas jag dom godkäner mig..
    Håller alla tummar att du får,GULD det ni gör ska ni veta!!
  • Fiaflopp

Sprutorna tar man själv men det är en penna (som insulin ungefär) så det är inte varken svårt eller gör ont!

Ingen aning om hur många ggr per år man får lämna...

Du,du är INTE jobbig,det är ju för OSS i detta forumet du gör detta och det betyder MASSOR!!

• Fiaflopp
    på er alla som har ett så stort hjärta!!!
    Snutte: du är guld värd du med för att du faktiskt försökte,glöm ALDRIG det!!!
Svar på tråden Det behövs fler som vill donera ägg!