Lallamen skrev 2006-10-15 02:34:43 följande:
BTW: Slog upp Traderas FAQ och de har faktiskt till och med skrivit om detta."RabattfrimärkenVissa säljare använder rabattfrimärken och dyligt för att minska portokostnaderna. Dessa märken är en handelsvara som köps och säljs flitigt mellan privatpersoner. Man kan därför aldrig utifrån märkets prisangivelse veta vad säljaren har betalat för märket. Även om ett brev/paket är frankerat med rabattfrimärken har säljaren rätt att debitera porto enligt gällande portotabell"Jessica23 är alltså i sin fulla rätt att ta ut porto enligt portotabellen om hon vill. Och sedan undrar jag vad du Anezka menar med att många tar ut 4 kr och att det inte är troligt att man lagt 5,50/st? Just nu verkar de flesta auktionerna på rabattfrimärken få slutpriser på närmre 7 kr/märke än 6 kr. Att man bara skulle ta ut 5,50 kr vore ju synnerligen korkat för då skulle ju till och med säljaren betala för att köparen ska komma billigt undan...
När jag köper rabbatfrimärken betalar jag aldrig mer än 3 kr för ett som skulle kostat 5.50 och då tar jag ut 4-4.50 per frimärke så jag får lite för besvärret att leta samt frakt det blir billigare för kunden samt tjänar jag lite på det oxå men för det mesta så köper jag rabbatfrimärken 1 st för 2 kr.
jag har en speciel säljare jag köper av när jag väll köper och det är efterfrågan som styr priset