gåstol, vid vilken ålder SLUTADE ni
använda den och vid vilken ålder började ni?
Min svärmor ville köpa en gåstol åt vår dotter till julklapp men då är hon hon 9-10 månader, är inte det lite för sent???
använda den och vid vilken ålder började ni?
Min svärmor ville köpa en gåstol åt vår dotter till julklapp men då är hon hon 9-10 månader, är inte det lite för sent???
kan tycka att det är i senaste laget då har vi slutat använda stolen..
Jo det tycker jag.
Min tjej slutade med gåstol då.
min svärmor blev typ sur då jag sa att det skulle va NU hon skulle ha en sån inte vid jul...
men hon insisterade att barnet måste vara stadigt i ryggen men det har F varit sen hon var 3-4 månade
Vi frågade när vi köpte vår gå vagn i babybutiken. De sa att man vanligtvis använder en gåstol tills de är ca 10-11 mån. Det är bättre att använda gå vagn när de är så "gamla"...
Säg åt henne att hellre köpa en lära gå vagn eller nåt sådant. Roligare för tjejen.
en lära gå vagn fick F då hon döptes i augusti av sin farbror, så en sån har hon redan!!!
så jag hade rätt med andra ord
det vore att kasta 600-700 kr i sjön?
Jo jag vet ju barn som går när dom är 9 månader
Då behöver hon ju inte någon gåstol... Det är ju bättre att hon använder gåvagnen.
Ja det är onödiga pengar att lägga ut!
hej gumman.
vi fick en gåstol nu till Moa på hennes dopdag.
den 30 september.
hon är ju 6 månader på måndag.
hon älskar gåstolen just nu.
kan hålla balansen hyfsat bra men inte gå med det än.
men jag tror som de andra att 9-10 månader e lite sent.
*kramar*
jösses det är väl inget att bli sur för!!! säg till henne att hitta på något annat roligt...kanske en dockvagn modell mindre
det är väl individuellt om det är värt med en gåstol eller ej?
vår lilla tjej älskar den.
sedan är hon väldigt aktiv och måste underhållas hela tiden också..
Mina tjejer har börjat fått vara i gåstolen vid ca 5 månader och båda har vägrat vara i den vid 7 månader, så för oss har den dugit åt dom i ca 2 månader bara. Som tur är fick vi en så vi har iaf inte slängt ut pengar på en
Båda min tjejer har börjat krypa vid 7 månader och då har gåstolen varit totalt ointressant. En gå vagn skulle jag hellre köpa till ett så stort barn, gåvagnen använder min 3 åring fortfarande och kör grejer på.
tess
jp fanny borde ha en sån nu om hon ska ha en inte vid jul..
Jag tog bort gåstolen när grabben var 10 mån. Då varken kröp elr stog han själv. Sen tog det nån mån så kunde han massor av nya grejer. Så jag tycker att gåstolen är jättebra mellan 5-9 mån sen är det nog bra att minska användat. Simon har en åk grej med nalle phu som han kan åka på, trycka på massor av knappar. Den är riktigt populär.
Jag sålde min gåstol när M lärde sig att krypa! Tycker det är på tok försent att få en gåstol då hon är 9-10 månader, då kanske hon redan går? :)
När dottern var 8 månade och lyckades slänga sig ur den rakt ner i en leksaksback Men hon är en liten apa med...
Så individuellt det här med gåstol. Min "stora" grabb hade inte alls nån glädje av gåstolen. Vi tog fram den när han var drygt 5 månader, då kunde han redan ta sig fram för egen maskin. Och när han kröp snabbt och koordinerat vid 6 månader så ställde vi undan den. Vid 9-10 månader kunde han klättra ur den (hade den framme när nån yngre kompis kom på besök)
Min lilla grabb är nu snart 6 månader, och gillar gåstolen skarpt. Men han börjar så smått åla/krypa nu - så jag tippar att gåstolen inte kommer att bli långvarig för honom heller. Är jätteglad att vi bara lånat gåstolen - alltså inte lagt ut en massa pengar.
Hade det varit till mina grabbar så hade det varit totalt bortkastade pengar.
E fick en gåstol när hon var 6 mån men lärde sig krypa straxt därefter och ville inte vara i stolen. Hon började snabbt att försöka klättra ur stolen o det blev lite farligt, så nu använder hon den inte. Vi ska nog satsa på en lära gå vagn istället