• Tallulah

Någon som har tagit cocillana etyfin mot hosta?

Jag har gjort det och det gör jag aldrig om... det finns ett ämne i medicinen som är besläktat med morfin så det står att man kan få vissa biverkningar: illamående mm.

Jag mår så fruktansvärt illa, jag har kännt mig svimfördig och yr hela dagen, kallsvettig och sjukt sömning. Det känns som om jag ska krakas hela tiden...

Tur i oturen så har vi barnvakt i helgen, men hur kul är det att må så här när man vill göra andra saker???

• Svar på tråden Någon som har tagit cocillana etyfin mot hosta?
  • MammaFia

Vad jobbigt för dig
    Tyvärr kan man få biverkningar av de flesta mediciner. Även de enklaste.
    Just den hostmedicinen räddade mig när jag hade lunginflammation.

Det finns inte rätt eller fel -bara annorlunda
  • Lizzard

Jag har tagit den medecinen men aldrig känt som du så jag har inga råd Kanske är du väldigt känslig mot morfin?

• Tjohalia

jo jag har tagit den många gånger. brukar bli lite lätt illamående av den, men en gång råkade jag överdosera och då mådde jag verkligen pyton, kräktes och hade mej (gick upp mitt i natten jättetrött och drack direkt ur flaskan, nu är jag jättenoga med att dosera). Men det är en jättebra hostmedicin helt klart, trots sina biverkningar, och ofta är det ju så att biverkningarna minskar när man tagit det ett tag.

Joline ska få ett syskon i februari
  • muulin

jag har tagit den.. märkte inga bieffekter, men bra att veta! synd att du blev så dålig

• björnp75

jag har knarkat på den(är drogfri narkoman)och,JA...den innehåller morfin.

• Crazy Baby

Utan Cocillana hade jag nog inte klarat av de flesta förkylningar som jag får som sätter sig på lungorna!!

• Villebusen

Vi har ENBART cocilliana etyfin som hostmedicin i detta hushåll (oss vuxna förståss) för att det är den enda som dödar våran hosta. Dock så är det ingen medicin som man tar om man är lite krasslig utan bara när man verkligen behöver och planerar om man måste köra och så. Den hjälper men den har ju dessa biverkningar men oftas när vi tar den är vi sängliggandes ändå pgr av feber etc.

• Blåkråka

OOH! Jag älskar den hostmedecinen, fullkomligt beroende framkallande. Blir så underbart dåsig som om jag skulle va i bommull av den!! Tar hem det så sällan som möjligt för den är ju bara för underbar och så jobbigt att sluta när flaskan eller hostan är över

• ärtprinsessan

Jag blir härligt dåsig av den hostmedicinen och mina händer och fötter blir som blyklumpar i vadd. Kan verkligen slappna av hostmusklerna. Har dock aldrig mått illa av den, men är v ä l d i g t försiktig med att använda den, både hur ofta jag tar den och hur mycket. Skulle ALDRIG halsa ur flaskan, aja baja Tjohalia, det är FARLIGT!

• Snäckan05

Har inte haft några biverkingar av den. Tycker den är den hostmedicin som fungerar bäst.

Svar på tråden Någon som har tagit cocillana etyfin mot hosta?